کرونا؛-خانواده‌ها-باید-فرزندآوری-را-به-تأخیر-بیندازند

سخنگوی وزارت صحت عامه از خانواده‌ها خواست که از روش‌های وقفه‌گذاری بین ولادت استفاده کنند تا مادران دچار مشکل جدی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نشوند.

به گزارش افغان نیوز: اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه کشور امروز( دوشنبه، 16 سرطان) در نشست خبری گفت؛ افرادی که کم‌تر از 20 سال سن دارد یک درصد و افرادی که بین 21 تا 30 سال سن دارد 31 درصد از مجموع کل مبتلایان ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد.

آقای سمسور افزود؛ بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گروه سنی 21 تا 30 سال که بیشترین آمار مبتلایان ویروس کرونا را به خود اختصاص داده، بیشتر در جامعه تحرک داشته و از ماسک استفاده نکرده اند.

به گفته سخنگوی وزارت صحت عامه؛ افرد بین 31 تا 40 سال 24 درصد، افراد بین 41 تا 50 سال 17 درصد، افراد بین 51 تا 60 سال 12 درصد و افرد که بیشتر از 60 سال سن دارند 8.6 درصد مصاب شدگان ویروس کرونا را تشکیل می‌دهند.

آقای سمسور تاکید کرد که 95 درصد از مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان بیماری خفیف را سپری کرده و تنها 5 درصد از بیماران کوید – 19 به بستر و شفاخانه نیازمند شده اند.

او افزود که بیشترین جان باختگان ویروس کرونا بیش از 61 سال سن داشته و آمار جان باختگان در گروه سنی بین 41 تا 50 به دلیل افزایش داشته که این گروه بیشترین مقدار ویروس کرونا گرفته است.

بر اساس اطلاعات وزارت صحت عامه 78 درصد مردان و 22 درصد دیگر هم زنان آمار جان باختگان ویروس کرونا را از لحاظ جنسیت در کشور تشکیل می‌دهد.

سخنگوی وزارت صحت عامه گفت که افغانستان از لحاظ شمار جان باختگان در نتیجه ویروس کرونا در مقاسیه به کشورهای منطقه چون ایران، پاکستان، عراق و هند جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

به گفته آقای سمسور؛ ایران در میان کشورهای همسایه، افغانستان با 4.8 درصد تلفات در جایگاه نخست و عراق با 4.1 درصد در جایگاه دوم، هندوستان با 2.9 درصد در جایگاه سوم، افغانستان با 2.6درصد در جایگاه سوم و پاکستان با 2.1 درصد در جایگاه چهارم قرار دارد.

وزارت صحت می‌گوید که «اعراض و علایم» بیماری کووید-۱۹ در نزد زنان حامله نسبت به زنانی که حامل نیستند، شدیدتر است. این وزارت از خانواده‌ها خواسته است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مرگ‌ومیر مادران، بین ولادت وقفه بیندازند و برای آوردن فرزند یکی دو سال صبر کنند.

از جانب دیگر، سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان زنان ۲۲ درصد است، در حالی که میزان مرگ‌ومیر مردان به ۷۸ درصد می‌رسد.

بااین‌همه در 24 ساعت گذشته، از میان 668 نمونه مشکوک ویروس کرونا 229 مورد مثبت جدید به ثبت رسیده است. در هیمن مدت 24 تن از مبتلایان ویروس کرونا جان باخته که شمار مجموعی جان باختگان این ویروس به 898 نفر رسیده است.

کرونا؛ خانواده‌ها باید فرزندآوری را به تأخیر بیندازند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد