کمک-هزار-دالری-هلال-احمر-قطر-برای-کودکان-افغان

نماینده جمعیت هلال احمر قطر وعده سپرد که هزینه درمان ۴۵ طفل افغان مبتلا به بیماری سوراخ قلب را که به مبلغ ۱۵۱ هزار دالر می شود، بپردازد.

به گزارش افغان نیوز: میرویس امیری، رئیس بیمارستان امیری، روز دوشنبه( ۱۶، میزان) طی کنفرانس خبری گفت؛ این شفاخانه افتخار دارد که درمان ۴۵ کودک مبتلا به سوراخ قلب را به دوش دارد و ظرفیت تداوی این بیماری را دارا می باشد.

میرویس اکرم، سرپرست جمعیت هلال احمر گفت: درمان مریضی سوراخ قلب در افغانستان از ده سال به این طرف ادامه دارد، اما تاکنون فقط نیمی از مبتلایان به این بیماری در داخل کشور درمان میشوند.

وی افزود؛ تا هنوز ۷۵۰۰ بیمار درمان شده و امسال هلال احمر قطر نیز همکاری اش را با افغانستان شروع کرده است و در قدم نخست هزینه درمان ۴۵ طفل مبتلا به بیماری سوراخ قلب را به عهده گرفته است.

آقای اکرم گفت که درمان بیماری سراخ قلب بسیار تخصصی است و با آن هم نیمی از بیماران در داخل افغانستان درمان می گردند و این روند اگر تقویت شود به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

میرویس اکرم تصریح کرد که هزینه درمان ۴۵ طفل مبتلا به سوراخ قلب به مبلغ ۱۵۱ هزار دالر آمریکایی می رسد که از سوی کشور قطر پرداخت می شود.

احمد العثمانی، نماینده جمعیت هلال احمر قطر در این برنامه گفت: ۱۲۸۰۰۰ هزار طفل در افغانستان مبتلا به بیماری سراخ قلب اند که ۷ هزار آن در انتظار درمان می باشند.

وی افزود؛ درمان تمام این اطفال از توان وزارت صحت عامه افغانستان خارج است و کشور قطر در این زمینه همکاری می کند.

هلال احمر قطر در بسیاری از کشورها بیماری سراخ قلب را درمان می کند اما در افغانستان برای نخستین بار هزینه درمان ۴۵ طفل مبتلا به سراخ قلب را پرداخت کرده است و این همکاری ادامه پیدا می کند.

قابل ذکر است که نفس سریع، کبود شدن نوک انگشتان، زبان و بینی، خستگی زودهنگام، و افزایش نیافتن وزن، از جمله علایم این بیماری اعلام شده است.

کمک 151 هزار دالری هلال احمر قطر برای کودکان افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد