کنترول-امراض-ساری؛-افغانستان-با-ایران-تفاهم-کرد

سرپرست وزارت صحت عامه امارت اسلامی می‌گوید که با ایران روی جلوگیری و کنترول امراض ساری از طریق مرزهای دو کشور به تفاهم رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ قنلدر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه امروز ( سه‌شنبه، ۲۲ سنبله) در نشست خبری گفت که در جلسه «جی۵ » با ایران تفاهم صورت گرفت تا از گسترش امراض ساری میان دو کشور جلوگیری شود.

عباد افزود که در نشست« جی5» ۴ کشور از جمله ایران، افغانستان، پاکستان و عراق اشتراک کرده بودند که در آن تفاهم‌نامه‌ی جلوگیری وکنترول امراض ساری در مرزهای چند کشور منطقه، به امضا رسید. او گفت در این نشست نماینده سازمان صحی جهان نیز اشتراک کرده بود.

به گفته‌ عباد، ایران در این نشست در بخش‌ جراحی قلبی، بلند بردن ظرفیت‌ شفاخانه‌‌های افغانستان، تسهیلات در ویزه‌‌ صحی، معرفی دانشجویان افغان به دانشگاه‌های ایران و تکمیل شفاخانه‌ امام خمینی در افشار کابل و ولایت بامیان، تعهد سپرده است.

سرپرست وزارت صحت عامه ارتقای ظرفیت کارمندان بخش صحی را یکی از دست‌آورد‌های امارت اسلامی در یک سال گذشته خواند و گفت که این وزارت در تلاش است تا برنامه‌های ارتقای ظرفیت داکتران زن را اجرا و برای آنان سهولت ایجاد نماید.

او افزود که در یک سال گذشته از میان یک میلیون ولادت در سراسر کشور، 584 مادر هنگام ولادت جان باخته اند.

عباد تاکید کرد که این وزارت در تلاش بهبود وضعیت صحی کشور است تا پس  از این شهروندان افغانستان برای درمان، به خارج سفر نکنند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

کنترول امراض ساری؛ افغانستان با ایران تفاهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد