نشست-اضطراری-وزارت-مهاجرین-برای-کمک-به-آسیب‌دیدگان-سیلاب

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان حکومت سرپرست به منظور رسیدگی به آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌های اخیر در کشور، نشست اضطراری برگزار کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ این نشست امروز (سه‌شنبه، ۱ سنبله) با حضور مسوولان وزارت مهاجرین و عودت‌کنند‌گان و نمایندگان موسسات ملی و بین‌المللی برگزار شد و بر رسیدگی به مشکلات مردم به‌ویژه آسیب‌دیدگان اخیر در کشور تاکید شد.

خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارات امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان در این نشست از سازمان‌های ملی و بین‌المللی خواهان همکاری‌های جدی در این زمینه شد.

او گفت آفات طبیعی مشکلات فراوان به مردم به‌وجود آورده و زندگی آنان را به چالش کشانده است.

حقانی می‌افزاید که، تمام افغان‌های ثروتمند و موسسات داخلی و بین‌المللی برای خانواده‌های که در روزهای اخیر دار و ندارشان را از دست داده‌اند، کمک و همکاری نمایند.

آقای حقانی افزود که کمبود آب آشامیدنی، نبود سرپناه، کمبود مواد غذایی، نبود خیمه ولوازم صحی اولیه از مشکلات است که آسیب‌دیده‌گان اخیر به آن روبه رو اند.

نماینده‌گان مؤسسات ملی وبین‌المللی در این نشست، برای آسیب‌دیده‌گان اعلام همکاری نموده و بر تداوم کمک‌های‌شان تاکید کردند.

در همین حال، شمس خلیلی، مسوول دفتر اوچا در کابل گفت:« هماهنگ‌کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل برای افغانستان (اوچا) در تمام ولایات و ولسوالی ها برای آسیب دیدگان سیلاب‌ها در حال ارسال می باشد و این روند ادامه دارد».

خلیلی همچنان تصریح کرد که حکومت سرپرست باید کمیته اضطراری بخاطر آسیب دیدگان سیلاب‌ها تشکیل بدهند تا این کمک‌ها مدیریت درست شود.

در چند روز اخیر در ولایات مختلف کشور، سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر هزاران خانه، زمین‌های زراعتی را نابود کرده و ده‌ها تن نیز کشته و زخمی شده‌اند.

نشست اضطراری وزارت مهاجرین برای کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد