گسترش-ویروس-کرونا-و-شفاخانه-بدون-تجهیزات-در-قندهار

شماری از اعضای شورای ولایتی قندهار با ابراز نگرانی می‌گویند؛ شفاخانه‌ا‌ی که برای تداوی افراد مبتلا به ویروس کووید -۱۹ در این ولایت اختصاص یافته از تجهیزات صحی برخوردار نیست.

به گزارش افغان نیوز: حاجی عبدالقیوم، معاون شورای ولایتی قندهار در یک گفتگو به خبرنگار افغان نیوز گفت: شفاخانۀ 350 بستر این ولایت که برای مبارزه با ویروس کووید -19 اختصاص یافته است با کمبود تجهیزات از قبیل دستگاه لابراتوار، دستگاه تنفسی و نبود دارو مواجه است.

معاون شورای ولایتی قندهار بیان کرد، روزانه بیشتر از یک هزار نفر از مرز سپین بولدک وارد این ولایت می‌شوند؛ اما متاسفانه تاکنون هیچ تدابیری برای چک کردن این افراد وجود ندارد و همچنان رفت و آمد مسافرین از ولایت هرات به قندهار و جلال آباد نیز ادامه دارد.

وی افزود: « قیمت مواد خوراکی سه برابر شده است، اگر حکومت مرکزی برای مردم بی بضاعت کمک نکند، شاید شاهد یک فاجعه بزرگ انسانی باشیم».

در همین حال، احمد بهیر احمدی، سخنگوی والی قندهار می‌گوید که تعمیر کمیساری سپین بولدک به منظور قرنطین مسافرین برای چند ساعت اختصاص یافته تا تیم‌های صحی آنان را چک کنند و پس از آن به مرکز شهر این ولایت انتقال می‌یابند.

آقای احمدی گفت: شفاخانۀ که برای مبارزه با ویروس کووید -19 اختصاص یافته در بخش تجهیزات مشکلات وجود دارد؛ اما با اجرایی شدن 100 میلیون افغانی که از سوی ریاست جمهوری اختصاص داده شده این مشکل رفع خواهد شد.

به گفته وی، تاکنون 9 میلیون افغانی را از حکومت مرکزی برای مبارزه با ویروس کووید – 19 دریافت کرده اند.

سخنگوی والی قندهار افزود: تاکنون 227 سمپل مشکوک در این ولایت به ثبت رسیده است که از این میان، 13 رویداد آن مثبت و 184 رویداد منفی و 30 واقعه دیگر نتیجه شان معلوم نشده اند. به گفته او، آمار مبتلایان به این ویروس روز به روز در حال افزایش است.

آقای احمدی همچنان اظهار داشت که با افزایش این بیماری، شماری از مارکیت ها دست به احتکار زده بودند که خوشبختانه از سوی فرماندهی این ولایت و شاروالی مسدود شدند.

وی در اخیر تاکید کرد که در حال حاضر تنها مارکیت های خوراکه فروشی، نانوایی ها و عمده فروشی ها باز است و سایر مارکیت های لباس فروشی و لوازم آرایشی مسدود اند.

در همین حال، مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده اند که در 24 ساعت گذشته سه تن از بیماران کووید -19 جان باخته اند که با این حساب تعداد جان باخته گان در اثر این ویروس در کشور به 11 تن رسیده است.

براساس آمار وزارت صحت عامه کشور، تعداد مجموعی ابتلا به این ویروس در افغانستان به 367 مورد رسیده و تاکنون 18 تن از این بیماران صحتمند شده اند.

گسترش ویروس کرونا و شفاخانه بدون تجهیزات در قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد