گفتگوی-غنی-و-ظریف-در-مورد-مشکلات-مهاجرین-افغان

وزیر خارجه ایران و رییس جمهور غنی روی حل مشکلات مهاجرین افغان در ایران و تعهدات کمک‌های تهران به منظور مبارزه با کرونا، بحث نمودند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، عصر دیروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، صحبت تلفنی نمود.

در این مکالمه تلفنی، هردوجانب در رابطه به هماهنگی در بخش مبارزه با ویروس کرونا، حل مشکلات مهاجرین افغان در ایران و تعهدات کمک‌های ایران به منظور مبارزه با کرونا، بحث نمودند.

وزیر خارجه ایران گفت که کشورش به هدف تامین آتش‌بس بشری برای ایجاد اجماع منطقوی تلاش می‌ورزد.

رئیس جمهور غنی با ابراز امتنان از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از این موضوع استقبال نمود و گفت که وزرات امور خارجه افغانستان این موضوع را تعقیب خواهد کرد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی سابق دولت وحدت ملی افغانستان نیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که طی یک تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره اجماع منطقه‌‌ای برای تامین صلح در افغانستان با تاکید بر اصل حفظ نظام جمهوری اسلامی افغانستان، مبارزه با ویروس کرونا و ضرورت فوری به آتش بس در کشور بحث و تبادل نظر نموده است.

عبدالله می گوید که وزیر خارجه ایران در مورد همکاری جهت مقابله با ویروس کرونا از آمادگی تهران برای تحویل بسته‌های پزشکی به افغانستان اطمینان داده است.

این درحالی است که برخی از تحلیلگران این کار را تلاش دیپلماتیک ایران برای حل اختلاف میان آقای غنی و عبدالله می‌خوانند.

گفتگوی غنی و ظریف در مورد مشکلات مهاجرین افغان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد