۳۸-فرد-مشکوک-به-بیماری-کرونا-از-شفاخانه-فرار-کردند

گزارش ها می‌رسانند که ۳۸ تن از افراد مشکوک به بیماری کرونا بعد از درگیری با کادر پزشکی در ولایت هرات، از شفاخانه فرار کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت صحت عامه افغانستان با نشر اعلامیه ای در این رابطه گفته است: «با تاسف که ۳۷ تن از هموطنان ما که ویروس کرونا نزد شان مشکوک بود، به کمک دوستان و اقارب شان بعد از درگیری، شکستن شیشه ها و لت و کوب داکتران شفاخانه شیدایی، از بخش تجرید این شفاخانه متواری شدند.»

داکتر مهدی حدید، یک عضو شورای ولایتی هرات به رسانه ها گفته است که از جمع 38 فرد فراری یک تن آنها آلوده به کرونا بوده که از ولایت دایکندی است، اما متباقی از جمله افراد مشکوک به بیماری کرونا می باشند که تا کنون نتایج شان از لابراتوارهای وزارت صحت عامه اعلام نگردیده است.

وی افزود در حال حاضر 10 فرد مصاب و 7 فرد مشکوک به بیماری کووید-19 در شفاخانه بستری اند.

شماری از شاهدان عینی می گویند که بیماران بعد از شکستن پنجره های شفاخانه، بدون ممانعت محافظین امنیتی توانستند از این مرکز درمانی در شرق هرات متواری شوند.

وزارت صحت عامه در این رابطه گفته است: «کارمندان صحی در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا قرار دارند، اما با تاسف که توسط زورگویان تهدید و لت و کوب شدند. پولیس موظف در شفاخانه هم هیچ گونه همکاری ننموده است.»

اعضای شورای ولایتی هرات می گویند نیروهای امنیتی شفاخانه نمی توانند برای جلوگیری از فرار مردم دست به شلیک ببرند و از سوی دیگر ترس مصاب شدن به بیماری کرونا آنان را از گرفتاری بیماران باز داشته است.

این درحالی است که بازگشت گروهی مهاجران افغان از ایران ادامه دارد و روزانه هزاران نفر از مرز عبور کرده و وارد افغانستان می شوند.

در حال حاضر 21 واقعه ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده که 12 واقعه در هرات، 3 واقعه در سمنگان، 2 واقعه در لوگر و در هر یک از ولایت های بادغیس، کاپیسا، بلخ و دایکندی نیز یک واقعه به ثبت رسیده است.

۳۸ فرد مشکوک به بیماری کرونا از شفاخانه فرار کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد