گفتگوی-تلفنی-رییس-جهمور-غنی-با-وزیرخارجه-ایران

وزیر خارجه ایران و رییس جمهور غنی در رابطه به همکاری های دوجانبه و منطقوی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و چگونگی برگشت مهاجرین بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته با داکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صحبت تلفنی کرد.

در این تماس تلفنی، هردوجانب در رابطه به همکاری های دوجانبه و منطقوی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و چگونگی برگشت مهاجرین افغان از ایران، بحث تفصیلی انجام دادند.

محمد جواد ظریف، به رئیس جمهورغنی اطمنیان داد که کشورش برای آنعده از مهاجرین افغان که در جمهوری اسلامی ایران به سر می برند و به ویروس کرونا مبتلا گردیده اند، خدمات صحی رایگان ارائه می کند.

در اعلامیه ارگ همچنان آمده است که طی این تماس تلفنی در رابطه به اوضاع سیاسی منطقه و افغانستان بحث و تبادل نظر دوستانه صورت گرفت.

این درحالی است که پیش از این، امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور افغانستان طی یک نشست گفته بود که در سیاست خارجی ما تنوع ایجاد شده است؛ بنابراین از طریق دیپلوماسی فعال، باج دهی شماری از کشور ها را به طالبان، به حداقل می رسانیم.

گفتگوی تلفنی رییس جهمور غنی با وزیرخارجه ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد