۴۱-تن-در-اثر-ویروس-کرونا-در-چین-جان‌-باختند

براساس ارقام رسمی تا شام دیروز شنبه ۴۱ تن در اثر ویروس کرونا در چین، جان‌های شان‌را از دست دادند و حدود یک هزار و ۳۷۲ قضیۀ سرایت به این ویروس ثبت شده بود.

به گزارش افغان نیوز: ویروس کرونا برای نخستین بار در اواخر ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان در چین کشف شد که در نتیجه، رفت و آمد مردم به این شهر ممنوع اعلام گردید.

حکومت چین بتاریخ ۲۵ جنوری، روی مسافرت به شمول سفر گروپ‌های توریستی محدودیت وضع کرد. داخل شدن به شهر پیکنگ و سفر به خارج از آن ممنوع قرار داده شده است.

شی جین پینگ در نامۀ که دیروز (۲۵ جنوری) توسط آژانس خبری رسمی سینهوا نشر شد گفته است:‌ "زندگی از اهمیت خاص برخوردار است، زمانیکه یک اپیدمی آغاز و فرمان صادر شد، مسئولیت ماست تا به خاطر جلوگیری و کنترول آن فعالیت کنیم."

ویروس کرونا با آنکه برعلاوه چین در برخی کشور‌های دیگر هم کشف شده، اما تا دیروز، از تلفات ناشی از این ویروس در خارج از چین گزارش داده نشده بود.

در تازه‌ترین مورد گفته شده، سه تن در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به گفته مقامات فرانسه، دو تن در پاریس و یک تن دیگر در شهر جنوب غربی بوردو به شفاخانه انتقال داده شده‌اند.

آسترالیا نیز روز شنبه از نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش داد که در ایالت ویکتوریای این کشور ثبت شده است.

مقامات آسترالیایی گفته اند، فرد مبتلا به این ویروس شهروند چین بوده و بتاریخ ۱۹ جنوری از چین به این کشور آمده است.

قبل از این ایالات متحده امریکا نیز دو مورد بیماری ویروس کرونا، یکی در شهر سیاتل و دیگر در شیکاگو را گزارش داده بود. گفته می٬شود این افراد اخیراً به چین سفر کرده بودند.

این درحالی است که دیروز شنبه ۲۵ جنوری سال نو چینی بود که یکی از مهم‌ترین جشن‌های این کشور محسوب می‌شود، اما در سالجاری شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از مراسم سال نو در چین لغو شود.

۴۱ تن در اثر ویروس کرونا در چین جان‌ باختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد