خالص-با-مسوول-بین‌المللی-صلیب-سرخ-دیدار-کرد

مولوی مطیع‌الحق خالص، رییس عمومی اداره ملی حفاظت از محیط زیست امارت اسلامی در دیدار با مارتین دی بویر، مسوول برنامه‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، بر همکاری مشترک در زمینه جذب کمک‌ها و تغییرات اقلیمی تأکید کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ بر بنیاد اعلامیه اداره محیط زیست، آقای بویر در این دیدار گفت که تلاش می‌کند تا سازمان‌های بین‌المللی را به همکاری با افغانستان در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی، تشویق کند.

این در حالی است که افغانستان نه تنها از تغییرات اقلیمی بی‌بهره نیست بلکه نظر به‌ گزارش‌های جهانی، عنوان ششمین کشور آسیب پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی را به خود گرفته است.

پیشتر اداره حفاظت از کودکان  سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود که در شش ماه نخست سال روان میلادی دست کم ۳۸ هزار تن که ۵۰ درصد آن را کودکان تشکیل می‌دهد در نتیجه تغییرات اقلیمی ( خشک‌ سالی، گرمایی شدید، سیل، رانش زمین و طوفان‌ها) در افغانستان بیجا شده اند.

در همین حال مسوولان اداره ملی حفاظت محیط زیست امارت اسلامی افغانستان در گزارش سالانه خویش اعلام کرده اند که به دلیل تغییرات اقلیمی حدود ۲۱ میلیون نفر در کشور به آب آشامیدنی دسترسی نداشته حدود ۲٫۵ میلیون نفر از مناطق اصلی شان بیجا شده اند. و سالانه به ارزش ۲۵۰ میلیون دالر در بخش زراعت به کشاورزان آسیب می‌رسد.

در این نوشته جایگاه افغانستان در تغییرات اقلیمی،  پیامد‌های تغییرات اقلیمی در این کشور و استراتیژی نجات جهت مقابله با تغییرات اقلیمی از عمده‌ترین موضوعاتی هستند که به بحث و بررسی گرفته شده اند.

 

 

خالص با مسوول بین‌المللی صلیب سرخ دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد