عبدالکبیر-با-سرکنسول-افغانستان-در-کراچی-دیدار-کرد

معاونت سیاسی ریاست‌الوزرای ا.ا در خبرنامه‌ی می‌گوید که عبدالکبیر، معاون سیاسی این ریاست با عبدالجبار تخاری، سرکنسول افغانستان در شهر کراچی پاکستان، دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ معاونت سیاسی ریاست‌الوزرای ا.ا در امروز(چهارشنبه، 20 سرطان) در ایکس نگاشته است که در این دیدار، آقای تخاری گزارش جامع از مشکلات و وضعیت مهاجران افغان مقیم پاکستان به معاون سیاسی نخست‌وزیر ا.ا ارائه کرده است.

وی گفته است که ده‌ها مهاجر افغان از زندان‌های پاکستان آزاد شده‌اند و گفتگوها برای آزادی تعداد دیگری از آنها ادامه دارد و به زودی آزاد خواهند شد.

در همین حال، عبدالکبیر در این دیدار گفته که کشورهای همسایه باید از بدرفتاری با مهاجران افغان خودداری کنند و امکانات لازم را برای آن‌ها فراهم کنند.

این در حالی است که سردار احمد شکیب، سفیر امارت اسلامی در اسلام‌آباد با فلیپو گراندی، رییس عمومی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دیدار کرده است.

 آقای شکیب در این دیدار گفته است، مهاجران افغان در پاکستان به دلیل نبود سیاست رسمی مشخص با مشکلات زیادی روبرو هستند و نیاز است که مهاجران افغان بتوانند در پرتو یک طرزالعمل و میکانیزم مشخص زندگی کنند و قربانی شرایط سیاسی نشوند.

از سوی دیگر، رییس عمومی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفته است، پاکستان اطمینان داده است که روند اخراج اجباری مهاجران افغان را متوقف خواهد کرد.

 

عبدالکبیر با سرکنسول افغانستان در کراچی دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد