وزارت-حج-برای-۴۴-هزار-متقاضی-خدمات-ارایه-شد

مسوولان وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان می‌گویند که این وزارت در یک سال گذشته بیش از ۴۴ هزار متقاضی حج عمره خدمات ارایه کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عزیز الرحمن منصور، معین وزارت ارشاد، حج و اوقاف امروز ( سه‌شنبه، ۲۰ سنبله) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این وزارت در یک سال برای ۴۴ هزار و ۳۰۷ متقاضی حج عمره خدمات و تسهیلات فراهم کرده است.

منصور افرود که در این مدت با ۱۳۲ شرکت قراردادهای اعزام متقاضیان حج عمره امضا شده و به شرکت‌های متقاضی عمره و زیارات ۴۲ اجازه‌نامه صادر شد.

او بیان داشت که در یک سال گذشته از فعالیت‌های ۴۰ شرکت به‌گونه دوامدار نظارت صورت گرفته و ۳۵۳ عنوان فتوا پیرامون استفتاأت واصله در موضوعات مختلف از سوی این وزارت صادر شده است.

به گفته‌ی معین این وزارت در ۴۲ مورد پیرامون صحت چاپ قرآنکریم، تفسیرها، کتا‌ب‌ها و رسایل ابراز نظر صورت گرفته و همچنان ۷ اثر علمی تالیف و تدوین گردید.

این مقام وزارت ارشاد، حج و اوقاف افزود که مسابقات سرتاسری در خصوص حفظ، تجوید و قرائت قرآنکریم به هدف معرفی قاریان ممتاز به مسابقات بین‌المللی تدویر گردیده، ۳ قاری و یک داور در چهلمین دور مسابقات بین‌المللی قرآنکریم به ایران و ۲ قاری در نهمین دور مسابقات بین‌المللی قرآنکریم به ترکیه معرفی شده‌اند.

معین این وزارت در این برنامه گفت که تدویر ۴ سیمینار ارتقای ظرفیت برای امامان مساجد مرکز و ولایت‌ها، تجهیز ۷۵ محراب مسجد در ۱۴ ولایت و اعمار ۵ محراب مسجد در مربوطات وزارت ترانسپورت، اداره انرژی اتمی، اداره نوم و استندرد، مقام ولایت سمنگان و محکمه ولایت فراه، از فعالیت‌های عمده این وزارت طی یک سال اخیر می‌باشد.

مسوولان این وزارت گفتند که در جریان یک سال گذشته هیات رهبری این وزارت در بیست و هفتمین کنفرانس تقریب مذاهب اسلامی به جمهوری اسلامی ایران و کنفرانس مشورتی علمای جهان اسلامی در ترکیه اشتراک نموده و ضمن سفر به کشور ازبیکستان، به عربستان سعودی جهت عقد قرارداد عماره‌های مکه مکرمه، مدینه منوره و مخیمات در مشاعر مقدسه (منی وعرفات) برای حجاج نیز سفر کرده است.

وزارت حج: برای ۴۴ هزار متقاضی خدمات ارایه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد