وزارت-شهرسازی- ۷۵-برنامه-انکشافی-منظور-شده-است

مسوولان وزارت شهرسازی و مسکن می‌گویند که ۷ شرکت در اعمار شهر جدید کابل آماده کار هستند که از این میان ۴ شرکت در حال حاضر شروع به کار کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن امروز (دوشنبه، ۱۵ اسد) در برنامه‌ حساب‌دهی دولت به ملت گفت که کار روی ساخت‌وساز در شهر جدید کابل هم اکنون جریان دارد.

آقای نعمانی افزود که فرصت مناسب برای فعالیت شرکت‌ها و سکتور خصوصی در این شهرک فراهم شده و کار روی طرح و دیزاین احداث کمپلکس معیاری طبی در این شهر روی دست گرفته شده است.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن در این برنامه می‌گوید که به منظور کاهش ازدحام ترافیکی در شهر کابل، کار روی برنامه، طرح ساختمانی و انتقال زمین به وزارت ترانسپورت برای ساخت ترمینل موترهای باربری در ولسوالی‌های چهارآسیاب، خاک‌جبار، استالف و ارغندی ولایت کابل جریان دارد.

به گفته‌ی نعمانی، کار ساخت شهرک نیله‌باغ در ساحه دارالامان شهر کابل ۲۵ درصد تکمیل شده که تا ۳ سال آینده به‌ بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

او تاکید کرد که این وزارت در یک سال گذشته در کشور، ۳ هزارو ۱۸۱ مورد تخلفات شهری را شناسایی و ثبت نموده که برای جلوگیری از تخلفات شهری کار بالای آن شروع شده است.

این مقام وزارت شهر سازی و مسکن می‌گوید که این وزارت منظوری ۵۷ برنامه انکشاف شهری برای مراکز، ولسوالی‌های ولایت‌ها، تکمیل فاز اول شهرک قطری‌ها در کابل، نظارت از ۴۴۳ پروژه ساختمانی در کشور، اتخاذ تدابیر انتقال زمین برای ساخت شهرک‌های مهاجرین و منظوری برنامه تفصیلی فاز سوم شهر کابل جدید از مهم‌ترین دست‌آوردهای یک سال گذشته این وزارت می‌باشد.

از سوی هم، مدار علی کریمی بامیانی، معین وزارت شهر سازی و مسکن در این برنامه می‌گوید که یک شهرک رهایشی در ولایت کندهار به بهره‌برداری سپرده شده و کار ساخت یک شهرک دیگر برای ۵۰۰ خانواده در هلمند جریان دارد.

آقای بامیانی افزود که منظوری پلان‌های تفصیلی برای ۱۳ شهرک، ترتیب پلان‌های انکشاف منطقه‌ای برای نورستان، سرپل و کندز، آسان کردن پلان‌های بهسازی برای نواحی پانزده گانه شهر هرات و ۱۶۳ نقشه ساختمانی، طرح ودیزاین ۲۴۹ نقشه مهندسی، و برآورد ۹۹ پروژه، دستاوردهای این وزارت در یک سال گذشته می‌باشد.

وزارت شهرسازی: ۷۵ برنامه انکشافی منظور شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد