۱۲۵-کیلومتر-سرک-در-کابل-بازسازی-شد

مسوولان شهرداری کابل می‌گویند که در یک سال گذشته بیش از ۱۲۵ کیلومتر سرک عمومی و فرعی را در شهر کابل اسفالت و کانکریت نموده است.

به گزارش افغان نیوز؛ نعمت الله بارکزی، مشاور فرهنگی ریاست شهرداری کابل امروز ( پنج‌شنبه، ۲۲ سنبله) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در یک سال گذشته به طول ۱۲۵.۸۷ کیلومتر سرک عمومی و فرعی در شهر کابل اسفالت، کانکریت‌ریزی، سنگ‌فرش، توسعه و احداث شد.

بارکزی افزود که در این مدت به مساحت۷۳ هزار و ۸۵۲ متر مربع سرک در شهر کابل به شکل اسفالت ترمیم و ۳۸ هزار و ۸۷۲ متر مربع به شکل درزگیری شده است.

او بیان داشت که به همکاری دفتر UNOPS به تعداد ۲۰۰ پروژه شامل احداث و کانکریت ریزی کوچه‌ها، کانال‌ها و سرسبزی پارک‌ها تحت پلان بوده و در یک سال گذشته به مقدار ۵۲۶ هزار و ۸۰ تن زباله از نواحی ۲۲ گانه شهر کابل به ساحات مورد نظر انتقال یافته، و به طول ۵۷ هزار و ۵۶۵ متر کانال عمومی و ۴۰۵ هزار و ۴۴ متر جوی کنار جاده نیز پاک کاری شد.

مشاور فرهنگی شهرداری کابل در این برنامه گفت که تکمیلی ساختمان کانال و سرک جبار خان به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، ساختمان کانال ساحه تلاشی پلچرخی به طول ۲۷۳ متر، ساختمان کانال حصه سوم خیرخانه به طول ۵۱۱ متر، و ساختمان کانال قسمت غرب سرک شهرک امنیت به طول یک هزار و ۲۹۷ متر، و همچنان دوام کار ساختمان کانال از چهاراهی میدان هوایی الی سرک گمرک به طول ۲ هزار و ۱۹۴متر از فعالیت‌های این اداره در یک سال پسین می‌باشد.

به گفته‌ی بارکزی، مسدود کردن ۶۲۵ بلند منزل به نسبت نداشتن فلتر هوا، جمع آوری مقدار ۲۰۵ هزار و ۵۷۷ کیلو گرام مواد غذایی تاریخ گذشته و مواد شوینده بی کیفیت، قطع جریان فاضل آب ۸۲۵ بلند منزل و منازل رهایشی به دریای کابل، و توزیع ۸ هزار و ۸۷۲ قطعه کارت صحی برای اصناف از فعالیت‌های مهم این اداره در یک سال گذشته می‌باشد.

این مقام اداره شهرداری کابل افزود که نصب ۵ هزار چراغ کنار جاده، ترمیم ۹ هزار و ۷۰۰ پایه تنویر، زیباسازی شش چهاراهی و جمع‌آوری بیش از ۲ هزار موانع از نقاط مختلف شهر کابل از دست‌آوردهای دیگر این اداره در یک سال گذشته می‌باشد.

در همین رابطه، محمد قاسم افغان، رییس پلان و پالیسی شهرداری کابل در این برنامه گفت که به منظور جلوگیری از تراکم ترافیک، این اداره ساخت پل هوایی در سه منطقه شهر کابل مدنظر دارد.

به گفته‌ی مسوولان شهرداری کابل این اداره در مدت سه سال گذشته ۳۰ چهاراهی را در شهر کابل به طور اساسی ساخته و این اداره در یک سال گذشته ۶ میلیارد و ۱۵۳ میلیون و ۹۸۰ هزار و  ۴۵۹ افغانی جمع آوری نموده است.

۱۲۵ کیلومتر سرک در کابل بازسازی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد