-جریب-زمین-در-ولایت-سمنگان-از-کشت-کوکنار-پاکسازی-گردید

مقامات امنیتی ولایت سمنگان می گویند: حدود ۳۰۰ جریب زمین در ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان که کوکنار در آن کشت شده بود توسط نیروهای امنیتی تخریب شد.

به گزار ش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالله ظفری قوماندان امنیۀ ولسوالی دره صوف پایین می گوید: مزارع کوکنار، از سوى پوليس در همکارى با منسوبين امنيت ملى در هفت روز گذشته؛ در قریه های تنگی یعقوب، بلوچ، چوبکی، زیرچپچل و مرکز ولسوالی از بين برده  شده است.

ظفری تصریح نمود به طور کلی در ولسوالی دره صوف پایین و بالای ولايت سمنگان ، در حدود 400 جريب زمين کوکنار کشت شده است که 300 جریب این زمین ها طی این روزها تخریب شد.

قوماندان امنیه این ولسوالی اظهار می دارد  در اين دو ولسوالى، در حدود 3هزار و600  جريب زمين للمى نيز ترياک کشت شده بود؛ که به دليل نبود باران پيش از اينکه به حاصل بيايد از بين رفت.

در همین حال غلام سخی رضوانی ريیس مبارزه با مواد مخدر ولایت سمنگان نیز افزود که مشکلات امنيتى، عمده ترين دليل کشت دوبارۀ کوکنار در اين ولايت است.

رئیس مبارزه با مواد مخدر این ولایت یادآور می شود که اين کمپاين، تا تخريب تمام مزارع کوکنار در اين ولايت ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که کوکنار براى مدت ٩ سال در اين ولايت کشت نمى شد؛ اما سال گذشته کشت للمى کوکنار، در مناطق تحت کنترول مخالفين مسلح صورت گرفته بود. 

300 جریب زمین در ولایت سمنگان از کشت کوکنار پاکسازی گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد