-درصد-باشندگان-ولسوالی-های-بغلان-کوکنار-زرع-میکنند

مقامات محلی درولایت بغلان می گویند؛ ۸۰ درصد باشندگان ولسوالی های اندراب٬ پل حصار٬ ده صلاح٬ بغلان مرکزی٬ خوست فرنگ و تاله برفک این ولایت کوکنارکشت می کنند.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین ایماق عضوشورای ولایتی بغلان٬ امروزچهارشنبه (٬۲۳جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ درچهار سال گذشته کشت مواد مخدر  در ولایت بغلانبه صفر نزدیک شده بود اما به دلیل بی توجهی دولت کشت مواد مخدر در این ولایت افزایش یافته است.

وی تصریح می کند؛ حکومت مرکزی در زمینه مبارزه علیه کشت مواد مخدر بی توجه است و سه سال گذشته حکومت مرکزی در زمینه مبارزه با کشت کوکنار در ولایت بغلان هیچ برنامه‌ی نداشته است.

بر اساس گفته های آقای ایماق٬ سه سال پیش یک میلیون دالر امریکایی برای مبارزه با کشت کوکنار در این ولایت اختصاص داده شده بود اما این پول در ساخت یک استدیویم ورزشی هزینه شد و به در قسمت مبارزه با کشت موادمخدر دراین ولایت هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

در همین حال حیات الله وفا٬ دیگر عضو شورای ولایتی بغلان به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ در ولسوالی های اندراب٬ پل حصار٬ ده صلاح٬ بغلان مرکزی٬ خوست فرنگ و تاله برفک ولایت بغلان ۸۰ درصد کوکنار کشت میشود که این مناطق در کنترول نیروهای امنیتی میباشند اما افراد مسلح غیر مسوول در این ولسوالی ها حضور دارند.

این عضوشورای ولایتی می افزاید؛ حکومت در زمینه مبارزه با کشت مواد مخدر در ولایت بغلان هیچ گونه توجهی نکرده است و این کار حکومت مرکزی سبب شده تا کشت مواد مخدر دراین ولایت افزایش یابد.

قابل ذکر است در ولایت بغلان گروه طالبان نیز حضور پر رنگ دارند و حتی چند روز قبل ولسوالی تاله و برفک این ولایت به دست طالبان سقوط کرد و این امر نیز بر افزایش کشت مواد مخدر بی تاثیر نبوده است.

80 درصد باشندگان ولسوالی های بغلان کوکنار زرع میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد