-درصد-جوانان-کشور-هنوز-هم-از-معضل-بیکاری-رنج-می-برند

سرپرست وزارت کار اعتراف می کند فساد در تمامی نهاد ها وجود دارد وزارت کار نیز از این معضل مجزا نیست و یکی از بزرگ ترین مشکلات وجود نیروی جوان بیکار در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: فیض الله ذکی سرپرست وزارت کار امروز دوشنبه(23 اسد) طی سیمیناری سه روزه که به منظور مصئونیت اجتماعی نیاز مبرم جامعه برگزار شده بود گفت: فساد اداری در سیستم دولت است اما نیروهای صادق و شایسته نیز در این ادارات کار می کنند تا گراف فساد سیر نزولی پیدا کند.

سرپرست وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین تصریح می کند که وزارت برنامه های جهت ارتقاع ظرفیت و ایجاد اشتغال برای جوانان و معلولین برنامه های روی دست دارد که تا سال آینده مشکلات بیکاری تا حدی در  کشور حل شود.

آقای ذکی علاوه نمود پایین بودن سطح تحقق بودجه، بست های خالی و بی دادگری معضل بیکاری در کشور و عدم رسیدگی به پرداخت تقاعدی ها از مشکلات بزرگ وزارت کار بوده است که برای رفع تمامی چالش ها برنامه های جداگانه ای روی دست است و کار روی آن جریان دارد.

او خاطر نشان ساخت در 5 ماه نخست سال گذشته وزارت کار حدود 5.8 درصد بودجه انکشافی خود را به مصرف رسانیده که یک چالش بزرگ محسوب می شد.

این در حالی است که سیمینار برای مدت سه روز روی مسایل و مشکلات مردم در ولایات با بزرگان هر ولایت صورت خواهد گرفت تا به مشکلات مردم در سراسر کشور رسیدگی شود.

 

1.9 درصد جوانان کشور هنوز هم از معضل بیکاری رنج می برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد