-درصد-زنان-با-کمبود-ویتامین-دی-مواجه-اند

مسوولان وزارت امور زنان می‌گویند: بربنیاد یافته‌های این وزارت، ۴۰ درصد زنان افغان با کمبود آهن و ۷۹ درصد آنان نیز با کمبود ویتامین دی مواجه اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سپوژمی وردک، معین وزارت زنان، امروز (شنبه 11 حمل) طی یک برنامه خبری در کابل گفت: بربنیاد یافته‌های این وزارت، 40 درصد زنان افغان با کمبود آهن و 79درصد  با کمبود ویتامین دی مواجه اند.

مـعین وزارت زنان از خانواده ها می‌خواهد که به دختران شان تابلیت های آهن و فولیک اسید را بدهند تا مشکل کم خونی و پوکی استخوان از آنها برطرف گردد.

فدا محمد پیکان، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه در این برنامه گفت: وزارت های صحت عامه، زنان و معارف از عالمان دین می‌خواهند که خانواده‌ها را به دادن این تابلیت‌ها به دختران شان، تشویق کنند.

آقای پیکا افزود:  وزارت های صحت عامه و معارف این تابلیت ها را به گونه رایگان به دختران در سراسر کشور توزیع می‌کند.

از سوی هم، محمد ابراهیم شینواری معین وزارت معارف گفت:  کم خونی و کمبود ویتامین دی ضرر زیادی به زنان دارد و وزارت های صحت عامه و معارف، برنامه توزیع تابلیت های آهن و فولیک اسید را آغاز کرده اند.

شنواری از خانواده‌ها می خواهد که این تابلیت‌ها را به گونه منظم به دختران شان بدهند.

معین وزارت معارف تاکید کرد:  این تابلیت‌ها در مکتب‌های کشور برای دختران بین سن 12 تا 19 داده می شود. او افزود: این وزارت از شوراهای معارف می خواهد که خانواده ها را تشویق کنند تا به دختران شان این تابلیت ها را بدهند.

درهمین حال، فضل کریم سراجی رئیس عمومی مساجد وزارت حج و اوقاف نیز گفت: این وزارت آماده هر گونه همکاری در زمینه آگاهی دهی به مردم در زمینه استفاده این تابلیت‌ها است.

79 درصد زنان با کمبود ویتامین دی مواجه اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد