-درصد-مردم-افغانستان-با-کمبود-مواد-غذایی-روبرو-اند

نهاد برنامه جهانی غذای سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود اعلام داشته است که ۴۰ درصد مردم افغانستان با کمبود مواد غذایی روبرو اند.

به گزارش افغان خبر؛ نهاد «برنامه جهانی غذا»ی سازمان ملل متحد، در گزارشی اعلام کرد: 40 درصد مردم افغانستان که حدود 11.3 میلیون جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند با کمبود مواد غذایی روبرو اند. برنامه جهانی غذا افزود: حدود 40 درصد کودکان در افغانستان نیز دچار سوء‌تغذیه مزمن هستند.

آرثین کازین، رئیس بخش اجرایی نهاد برنامه جهانی غذا در پایان سفر چهار روزه خود به کشور اعلام کرد که این نهاد تا پایان سال جاری به 50 میلیون دلار  نیاز دارد تا روند فعالیت این نهاد در امر کمک رسانی به افغانها در طول زمستان متوقف نگردد.

وی افزود: حدود 2 میلیون از باشندگان کشور که به عدم مصئونیت غذایی دچار بودند که  کمک نقدی و غذایی  به آنها صورت گرفت.

کازین ادامه داد: این نهاد بیش از 2 میلیون باشندگان کشور را کمک نقدی و غذایی کرده است و در نظر دارد تا پایان سال جاری  1.6 میلیون تن  دیگر را نیز کمک کند.

«رودا کابانا» معاون دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان نیز اعلام کرد: "ما فعالیت هایمان در 10 درصد از مناطق تحت پوشش در ولایت‌های هرات، پکتیکا، غور، هلمند، ارزگان و ولسوالی «وردوج» بدخشان به حالت تعلیق درآورده‌ایم".

بعد از سال 2014 میلادی وضعیت اقتصادی افغانستان وخیم تر گردید و آمار فق بیشتر شد، هرچند کمک های خارجی به افغانستان دوباره جلب گردید، ظاهرا این کمک های مالی بسنده نیست.

40 درصد مردم افغانستان با کمبود مواد غذایی روبرو اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد