-سرطان-سال-آینده-زمان-برگزاری-انتخابات-اعلام-شد

کمیسیون مستقل انتخابات ۱۶ سرطان را زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی کشور را ۱۶ سرطان سال ۱۳۹۷ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نجیب الله‌احمدزی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات پس از بررسی‌های همه جانبه، تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین نمود.

آقای احمدزی گفت که کمیسیون انتخابات آمادگی‌ تخنیکی را برای برگزاری انتخابات دارد اما افزود که مسئولیت تامین امنیت انتخابات و تامین بودجه انتخابات پیش‌رو به عهده کمیسیون انتخابات نیست و حکومت مکلف است تا بودجه و امنیت انتخابات را تامین کند.

نجیب الله احمدزی،رییس کمیسیون انتخابات در نشست خبری امروز ( پنجشنبه/۳۰ جوزا) گفت که وظایفی که براساس قانون به کمیسیون انتخابات سپرده شده، کمیسیون برای اجرای آن آمادگی کامل دارد اما تصریح کرد که حکومت باید امنیت انتخابات را تامین کند زیرا؛ در نبود امنیت امکان برگزاری انتخابات شفاف وجود ندارد.

رییس کمیسیون انتخابات همچنان افزود که تاکنون بودجه برگزاری انتخابات آماده نیست و اظهار امیدواری کرد که حکومت بتواند در تامین بودجه انتخابات،با کمیسیون انتخابات همکاری کند.

به گفته رییس کمیسیون انتخابات، اعضای این کمیسیون از انتخابات جنجالی گذشته تجربه کافی کسب کرده و موانعی که در انتخابات گذشته روند شفاف انتخابات را مختل کرده بود از میان برداشته شده و از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه خبرداد.

در همین حال گلاجان صیاد،عضو دیگر کمیسیون انتخابات در نشست خبری امروز گفت که حکومت و تمویل کننده‌های بین المللی به اعضای این کمیسیون اطمینان داده اند که در بخش تامین بودجه برگزاری انتخابات همکاری همه جانبه خواهند کرد.

آقای صیاد خاطرنشان ساخت که کمیسیون در حال حاضر بودجه پروسه ارزیابی مراکز رای دهی را از سوی حکومت دریافت کرده است.

او گفت  به زودترین فرصت روند تثبیت مرکزهای رای دهی و به دنبال آن روند ثبت نام رای دهندگان در سراسر افغانستان آغاز می‌شود.

کمیسیون مستقل انتخابات در حالی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را اعلام کرد که براساس قانون،  این انتخابات باید دو سال پیش برگزار می‌شد اما به دلایل مختلف تاکنون برگزار نشده است

 

16 سرطان سال آینده زمان برگزاری انتخابات اعلام شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد