-قضیه-خشونت-علیه-خبرنگاران-طی-ماه-گذشته-رسیدگی-شده-است

پیگیری همزمان قضایای خشونت علیه خبرنگاران یکی از عمده ترین کارکردهای کمیته مشترک رسانه ها وحکومت می باشد که طی ده ماه گذشته حدود ۱۷۲ قضیه خشونت علیه خبرنگاران مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: فهیم دشتی نماینده رسانه های در کمیته مشترک رسانه ها و حکومت روزگذشته (31 اسد) در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: از آغاز کار رسانه ها تاکنون مشکلات زیادی صد راه رسانه ها و خبرنگاران در سراسر کشور بوده است که کمیته مشترک رسانه و حکومت نیز به همین منظور ایجاد و برای کاهش خشونت ها اقدامات جدیدی برای پیگیر این خشونت ها که شامل تهدید، قتل و لت و کوب می شود را دنبال نمایند.

دشتی تصریح می کند در یک ماه گذشته حدود 15 قضیه خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده که چهار مورد تهدید و 11 مورد خشونت بوده است در کل سه قضیه از این تعداد قابل بررسی شناخته شده و بقیه آن ها برخوردهای لفظی بوده است که نیاز به بررسی نداشته است.

این عضو کمیته مشترک رسانه ها و حکومت اظهار داشت که حمایت و تامین مالی و امنیت خبرنگاران یکی دیگر از اهداف این کمیته تلقی  می شود که تعدیلات در  صندوق حمایت از خبرنگاران و نیز تغییرات در رهبری این صندوق به وجود آید تا خبرنگارانی که بر اثر جنگ ها و خشونت ها زخمی بر می دارند از سوی این صندوق حمایت مالی  صورت گیرد.

آقای فهیم دشتی همچنان علاوه کرد که این کمیته برای تامین امنیت خبرنگاران در  ساحات جنگی نیز خانه های امن در هشت زون کشور نظر گرفته شود تا در زمان بروز خطر خبرنگاران بتوانند در این مکان ها جابجا شوند.

سید فاضل سانچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز که در این نشست حضور داشت بر تامین امنیت خبرنگاران از سوی کارفرمایان و صاحبان رسانه ها تاکید ورزیده می گوید: رسانه ها نیز مکلف اند تا با گرفتن امنیت کارمندان خود آمادگی ها لازم را داشته باشد تا خبرنگاران بتوانند به راحتی برای اطلاع رسانی حاضر شوند.

معین نشراتی وزارت اطلاعات وفرهنگ همچنان در رابطه به موضوع افزایش معاشات، رخصتی ها و سایر امتیازات خبرنگاران از سوی صاحبان رسانه ها یادآوری کرد و افزود که در  صورت عدم بی توجهی به این موضوعات رسانه ها در برابر کمیته جوابگو خواهد بود.

 

 

170 قضیه خشونت علیه خبرنگاران طی 10 ماه گذشته رسیدگی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد