-هزار-خانم-در-کشور-مبتلا-به-اعتیاد-اند

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر می گوید: افزایش روزافزون کشت و تولید مواد مخدر در کشور نگران کننده بوده وبررسی ها نشان می دهد درحال حاضر۸۵۰ هزار خانم در کشور از اعتیاد رنج می برند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر امروز یک شنبه(18 سرطان) در کنفرانس خبری از افزایش شمار معتادین خانم ها خبر داد و گفت که بانوان ستون ها اصلی خانواده را تشکیل میدهد که با این وجود اوضاع افغانستان روز به روز خطرناکتر می شود.

عظیمی تصریح نمود یک معتاد در خانواده باعث مبتلا شدن سایر اعضای خانواده و یا هم نابودی فضای محبت و اعتماد را از میان افراد از بین می برد.

وزیر مبارزه علیه مواد مخدر علاوه کرد تولید زیاد مواد مخدر باعث افزایش در تقاضای آن شده و این موضوع نه تنها افغانستان بلکه جهان را متضرر و نگران ساخته است.

او خاطر نشان ساخت که تلاش برای جلوگیری از زرع خشخاش و توزیع آن، جرم انگاری و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، وضع قانون مبارزه علیه مواد مخدر و طرح ریزی برنامه 5 ساله در این راستا، معیشیت بدیل وتشویق دهاقین برای عدم کشت مواد مخدر، ایجاد هماهنگی میان نهادها در امر مبارزه با این پدیده، ارایه خدمات صحی و ایجاد مراکز تداوی معتادین، آگاهی دهی عامه در هفته بسیج ملی مبارزه علیه مواد مخدر از دستاوردهای خوب این وزارت به شمار می رود.
سلامت عظیمی تاکید کرد با این حال هنوز هم هزاران جریب زمین زیر کشت مواد مخدر قرار دارد و هزاران نفر مصروف تولید مواد مخدراند و و همچنان ده ها تن در آتش اعتیاد می  سوزند.

وی از مردم ، رسانه ها و جامعه بین المللی خواست تا در عرصه مبارزه با این پدیده و نیز محو کامل آن همه باهم تلاش نمایم.

 

850 هزار خانم در کشور مبتلا به اعتیاد اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد