-واحد-اداری-در-جغرافیای-افغانستان-افزوده-شد

سخنگوی اداره مستقل ارگان های محل از ایجاد ۷ واحد اداری در نقشه افغانستان خبر داده، می گوید: از مجموع این ۷ ولسوالی ۲ ولسوالی در ولایت قندوز و ۵ ولسوالی دیگر نیز در ولایت هرات ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان خبر: منیره یوسف زاده، سخنگوی اداره مستقل ارگان های محل امروز شنبه(28 حوت) در کنفرانس مطبوعاتی به رسانه ها اعلام کرد ایجاد 7 ولسوالی جدید در ولایات یاد شده زمینه انکشاف و رشد اقتصادی را افزایش می دهد.

یوسف زاده تصریح می کند تشکیل ولسوالی های جدید در جغرافیای کشور باعث اختصاص بودجه بیشتر در این ولایات می شود که می تواند فرصت خوبی برای رشد انکشاف شهری نیز مفید باشد.

سخنگوی اداره مستقل ارگان های محل اضافه نمود، مبارزه با فساد اداری، جذب نیروی کار بیشتر، کار در زمینه پاکی و سبزی شهر کابل و جلوگیر از غصب زمین در کشور دستاورد های سال جاری این اداره محسوب می شود.

وی افزود: بالا رفتن صلاحیت پولی به شهرداری داده که با این اقدام حدود34 درصد عواید در شهر ها نسبت به سال های گذشته افرایش داشته است.

او همچنان علاوه کرد که ناامنی و نبود فرهنگ عدالت خواهی، عدم فرهنگ شهر نشینی و فساد اداری از بزرگ ترین مشکلات طی سال های گذشته در عرضه خدمات شهری این اداره را با مشکل مواجه کرده است.

منیره یوسف زاده یادآور شده که یک هزار 227 پروژه انکشافی، 8 هزار673 جریب زمین از کشت کوکنار پاک، 122 جریب زمین هم از دست غاصبین در این سال پس گرفته شده است.

گفتنی است که اداره ارگان های محل دستاوردهای سال 1395 خود را در حالی بیان می کند که به تعداد زیادی از مشکلات نیز در این سال مواجه بوده است.

 

7 واحد اداری در جغرافیای افغانستان افزوده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد