-کیلو-متر-جاده-به-هزینه-میلیون-دالر-در-جریان-سال-جاری-احداث-خواهد-شد

قراردادی میان شهردای کابل و شرکتهای خصوصی برای ساخت ۳۷۵ کیلومتر جاده به ارزش ۱۱۳ میلیون دالر در جریان سال روان در نواحی ۱۳، ۱۱، ۴ و ۱۲ شهر کابل به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالله حبیب زی سرپرست شهرداری کابل امروز پنج شنبه(25 جوزا) در مراسم امضای 16 قرارداد انکشاف شهری جاده سازی گفت:  در این قرارداد 285 کیلومتر جاده آماده سازندگی و 90 کیلومتر جاده دیگر نیز تحت تدارکات قرار گرفته است و 610 کیلو متر جاده نیز درحال دیزاین است که بعد از این هر هفته یک قرارداد به امضا خواهد رسید.

شهردار کابل تصریح نمود، حدود 6 ساحه فضای سبز و پارک جدید می باشد تا ختم سال جاری در مناطق شهر نو( پارک شهرنو)، قلعه فتوح ( پارک قلعه فتوح)، خیرخانه و همچنان ایجاد و ترمیم ساحات سبز جاده های بزرگ از اقدامات سال جاری شهردار کابل  است که تا ختم سال کار آن به پایان خواهد رسید.

حبیب زی اظهار داشت که زیبا سازی و تنظیف جاده ها به صورت معیاری روی میز ریاست شهرداری کابل است که برنامه های عملی در این راستا انجام خواهد شد.

او همچنان علاوه می کند ساخت ایستگاه های داخل شهری و نیز انتقال دستفروشان از کنار جاده ها به بازارکار از جمله برنامه های دیگری است که این اداره برای رفع اذحام درجاده ها و نیز زیبا سازی شهر صورت می گیرد.

عبدالله حبیب زی خاطر نشان ساخت مدیریت آب های روی جاده و نیز اعمار و ترمیم کانالازیسون های کنار جاده ها نیز برنامه های امسال شهرداری کابل می باشد.

وی افزود: " آدرس یابی ناحیه ها، کوچه ها و خانه ها به صورت پلاکی و دیجیتالی درخدمت شهروندان قرار خواهد گرفت تا تمامی شهر کابل را بدون مشکل از طریق مبایل هایشان پیدا نمایند."

شهردار همچنان اظهارداشت که ساده سازی پروسه کار در شهرداری می تواند کمک بزرگی برای شهروندان باشد که تاکنون این اداره توانسته است زمان پروسه کاری را از 22 قدم به 7 قدم و جواز صنفی را از 16 روز به 3 روز کاهش  داده اند.

375 کیلو متر جاده به هزینه 113 میلیون دالر در جریان سال جاری احداث خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد