آهنگ-های-کودکانه-باعث-نشاط-و-تحول-در-زندگی-آنان-میشود

بانوی نخست حکومت وحدت ملی می گوید: ترانه های کودکان می تواند روح و روان اطفالی را که شاهد جنگ و خشونت در کشور بوده تغییر دهد و همدلی و شادی را برای آنان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: رولاغنی بانوی اول حکومت وحدت ملی امروز پنج شنبه(5 اسد) که در مراسم رونمایی کتاب ترانه های کودکانه در جمع شماری از کودکان و نوجوانان صحبت می کرد آهنگ را جزی از  فرهنگ کشور  عنوان نموده وگفت: کودکان با خواندن این کتاب و شنیدن آهنگ های آن که در  قالب سی دی نشر شد می توانند جنگ و خشونت ها را فراموش کرده و در یک فضای مملو از آرامش زندگی نمایند.

رولا غنی تصریح نمود فرهنگ ستون اصلی زندگی است که پیوند دهنده  نسل ها، وسیله ارتباط و اظهار احساسات و عواطف میان انسان ها می باشد بنا براین کودکان نیز با سرگرم شدن به این موضوعات می توانند آینده عاری از خشونت داشته باشند.

بانوی نخست حکومت وحدت ملی همچنان اضافه می کند که احساس وحدت ملی، یکپارچگی و همدلی با این سرود ها در دل کودکان عواطف و شادی ایجاد می کند.

در همین حال دیوید اسکن رئیس موسسه حمایت اطفال برای افغانستان با مفید خواندن این کتاب برای کودکان خاطر نشان ساخت که این کتاب می تواند بهترین و مفید ترین کتاب کودکانه باشد که اشعار آن الهام بخش صلح، حقوق شهروندی و آموزش می  باشد.

رئیس این موسسه اضافه کرد تمامی شعرهای که در این کتاب و سی دی گنجانیده شده است توسط شاعران افغانستان سروده شده که بدون همکاری معارف نیز امکان پذیر نخواهد بود.

اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف نیز که در این مراسم حضور یافته بود تاکید می کند که وزارت معارف می کوشد تا با نشر همچو کتاب های ترانه و سی دی ها اذهان کودکان جنگ زده و وحشت زده را به سوی شادی و سرمستی سوق دهیم تا بتوانیم اطفال و کودکان را از لحاظ روانی سالم نگهداریم.

 

 

آهنگ های کودکانه باعث نشاط و تحول در زندگی آنان میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد