ادارات-دولتی-در-امر-ثبت-فعالیت-زنان-غفلت-میکنند

شماری ازمقامات دولتی می گویند: عدم فعالیت و بی توجهی بعضی از ارگانهای حکومتی از جمله اداره ثبت احوال نفوس آماری از زنان فعال کشور ندارند و این به معنای بی اعتنایی نسبت به فعالیت زنان است.

به گزارش آژانس افغان خبر: صدیقه بلخی، عضو مجلس سنا در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت: زن افغان زن چند سال قبل نیست که باری بر دوش مردان باشد؛ بلکه زنان امروز زنان فعال و شجاعی هستند که هم در خانه با متانت خانه داری می نمایند و فرزند صالح و نیک تربیت نموده به جامعه تحویل میدهند و هم در بیرون دوشا دوش مردان در امور حکومتی به مردم خدمت می کنند.

این عضو مجلس سنا تاکید می کند که زنان در حکومت به دنبال ریاست و چوکی نبوده بلکه تلاش می کنند کشور خود را همانند خانه خود آباد و با چالش های موجود مبارزه نمایند.

خانم بلخی خاطرنشان ساخت؛ بانوان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، هنری و طبابت نقش فعال داشته اند.

صدیقه بلخی با اشاره به زنان بی سواد و خانه دار چنین اظهار می دارد؛ خانمی که بی سواد است، در خانه مشغول تربیت و تعلیم فرزندان نیک در جامعه می باشد تا از آینده خوبی بهره مند گردد.

در همین حال خانم سپوژمی وردک، معین وزارت امور زنان به آژانس افغان خبر می گوید: زنان در زمینه های مختلفی در جامعه فعالیت داشته اند و در همه این عرصه ها خوب درخشیده اند.

خانم وردک تاکید می کند گرچه فعالیت زنان روز به روز افزایش داشته است؛ اما این بسنده نبوده و وزارت امور زنان کار گیری خانم ها را در عرصه های گوناگون خواهان است.

معین وزارت امور زنان همچنان ادامه داد باوجود این که نهادهای حامی زن در کشور بیشترگردیده؛ اما کافی نیست و با برقراری امنیت در کشور خواستار همکاری بیشتر نهادها در زمینه های مختلف رشد بانوان هستیم.

خانم سپوژمی تصریح کرد که وزارت امور زنان نیز با ایجاد برنامه های ارتقای ظرفیت برای بانوان اهداف خوبی را دنبال می کنند و در سال های آینده به نتیجه میرسد.

وی از ایجاد برنامه پروموت جهت رشد استعداد های بانوان و دختران یاد کرد و افزود؛ برنامه پروموت که از ۳ سال بدین سو به فعالیت آغاز نموده است، امسال نسبت به دو سال دیگر فعالیت چشم گیری داشته است.

حمایت کننده گان زنان در عرصه هنری و فرهنگی نیز از کارکردهای هنری و فرهنگی خانم های بی سواد و کم سواد و باسواد ابراز خرسندی می کنند وفعالیت آنان را در این عرصه چشم گیرتلقی می نمایند.

آنان ادامه می دهند که زنان در بخش فعالیت اقتصادی نیز کارهای زیادی را انجام داده اند و تقاضای تشکیل انجمن را دارند تا در این عرصه نیز خدمتگذار کشور باشند.

 

ادارات دولتی در امر ثبت فعالیت زنان غفلت میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد