ادامه-جنگ-؛-افغانستان-را-به-سوریه-دوم-مبدل-خواهد-ساخت

معاون ارشد شورای عالی صلح هشدار می دهد در صورتی که صلح پیشه نکنید و به جنگ ادامه دهید افغانستان را به سوریه دوم مبدل خواهید ساخت و این به نفع هیچ کسی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: کریم خلیلی معاون ارشد شورای عالی صلح و یک تن از سران جهادی امروز یک شنبه(10 ثور) در کنفرانس مطبوعاتی در حضور رسانه ها به طرفین جنگ در افغانستان هشدار داد که جنگ راه حل نیست به صلح بپیوندید اگر کسی به فکر سوءاستفاده از ناامنی های افغانستان باشد کور خوانده اند.

معاون ارشد شورای عالی صلح تصریح می کند ”روز به روز دیده می شود که مردم افغانستان خود دست از تضادها و اختلافات بر می دارند و باهم متحد می شوند پس برای پراکنده شدن یک ملت واحد تلاش نکنید که منفعت شما هم در این نخواهد بود."

آقای خلیلی می افزاید که شیعه و سنی برادر هم اند و من به نمایندگی از مذهب شیعه به خلفای راشیدین احترام دارم و هیچ اهانتی را هم نسبت به مذهب سنی قبول ندارم.

او همچنان خطاب به طالبان نیز گفت: "با جنگ نمی توانید امارت اسلامی را در کشور بدست آورید و اگر به این باور باشد اشتباه می کنید و کور خوانده اید که افغانستان را خانه تروریسم بسازید."

کریم خلیلی تاکید کرد حکومت قبلی و حال همواره در صدد مجاهد زدایی و محو آن از صحنه سیاست بوده است اما در حکومت قبلی تا حدی جلو این خودکامگی گرفته شده و در حکومت وحدت ملی این موضوع گسترش یافته و مجاهدین را به حاشیه رانده اند که این بزرگترین جفا در حق آنان می باشد.

این رهبر جهادی اظهار داشت، تنها مجاهدین و مردم می توانند توطئه حکومت وحدت ملی را حنثی کرده و از نیت شوم آنان جلوگیری کرد.

وی همچنین علاوه نمود، در سایه جنگ حکومت ناکام است و تنها مردم آسیب دیدگان اصلی این ناامنی  ها خواهد بود.

خلیلی اضافه می کند هر کشوری که از صلح حمایت کند و کوچکترین اقدامی جهت ایجاد صلح و ثبات در کشور گردد مورد حمایت و تقدیر مجاهدین قرار خواهد گرفت.

او خاطر نشان ساخت جای نگرانی  و تاسف است که سران و رهبران سیاسی جهاد را مترداف با جنگ و مبارزه با تروریسم و شورش می پندارند در حالی که مجاهدین از خاک و نام کشور خود با قربانی کردن جان شان دفاع کردند

ادامه جنگ ؛ افغانستان را به سوریه دوم مبدل خواهد ساخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد