از-روند-توزیع-شناسنامه-های-برقی-نظارت-صورت-گیرد

رئيس جمهور کشور فرمان نظارت بر روند توزيع شناسنامه ها را صادر کرد و دستور داد تا معاون دوم رياست جمهوری و رييس اجرائيه حکومت بر این پروسه نظارت کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتى معاونت دوم رياست جمهورى آمده است که اين فرمان، به تاريخ ٢٣ ثور سال روان رسما از سوی ریاست جمهوری صادر گرديده است.

در خبرنامه آمده که مرجع تطبيق برنامه توزيع شناسنامه ها، تطبيق پلان عملياتی، تفتيش امور مالی و اجرائيه ای، ايجاد کميته رهبری، تأمين شفافيت در پروسه استخدام و مکلفيت و گزارش دهی برنامه توزيع را در شش ماده می تواند در تسریع این روند کمک نماید را در بر می گیرد.

براساس اين فرمان، اداره مرکزی ثبت احوال نفوس، مسوول تطبيق برنامه توزيع شناسنامه های برقی می باشد؛ وزارت هاى داخله، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و ماليه، موظف شده اند که تجهيزات و وجوه مورد نياز اين اداره را تأمين نمايند.

رييس جمهور بر اساس اين فرمان، نظارت از تطبيق اين پروسۀ ملی را به کميته ای تحت رهبری سرور دانش معاون دوم رييس جمهور و رييس اجرائيه حکومت و با عضويت مشاور رييس جمهور و نهادهای ذيربط سپرده است.

همچنان دراين فرمان تصريح شده است که از اين پس، تفتيش امور مالی و اجرائيوی اداره مرکزی ثبت احوال نفوس، به يکی از نهادهای معتبر بين المللی تفتيش سپرده می شود.

در اين فرمان آمده است که پلان عملياتی مرحله آزمايشی توزيع شناسنامه های برقی، در ظرف ٩٠ روز پس از صدور اين فرمان رييس جمهور، عملی می گردد.

براساس فرمان يادشده، تمامى ادارات دولتی مکلف اند که در زمينۀ تطبيق اين پروسه، همکاری همه جانبه نموده و اداره مرکزی ثبت احوال نفوس، از پيشرفت روند کار و استفادۀ مؤثر از منابع مالی اين برنامه، به رياست عمومی اداره امور رياست جمهوری و وزارت ماليه گزارش بدهد.

 

از روند توزیع شناسنامه های برقی نظارت صورت گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد