ازدواج-های-اجباری-درکشور-نگران-کننده-است

بانوی اول کشور ضمن ابراز نگرانی از ازدواج های زیرسن قانونی در کشور گفت: ازدواج های اجباری یک حقیقت تلخ است که با افزایش این پدیده ناروا خانواده ها کودکان شان را در معرض خطرات متعدد قرار می دهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: رولا غنی بانوی نخست حکومت وحدت ملی امروز سه شنبه(29 حمل) در کنفرانس مطبوعاتی به منظور محو ازدواج های اجباری که با حمایت سفارت کانادا و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در کابل برگزار شده بود گفت: مردم از  ازدواج های زیر سن بپرهیزند تا کودکان شان را از زندگی شیرین کودکانه محروم نسازند.

بانوی نخست تصریح نمود: بیماری های افسردگی و روانی، خطر مرگ و بارداری، نابودی دوران خوش زندگی کودکان از  جمله عواملی است که از ازدواج های اجباری ناشی می شود.

این درحالی است که کینیت دیوید نیوفیلد سفیر کانادا مقیم کابل با اعلام حمایت از برنامه عملیاتی ملی برای محو ازدواج های زیر سن تاکید کرد که کانادا در افغانستان برای مبارزه با این عمل ناپسند آماده و همکار است.

سفیر کانادا در کابل اظهار داشت ازدواج های اجباری در افغانستان یک واقعیت است و روز به روز این حقیقت بیشتر می شود.

آقای نیوفیلد خاطر نشان ساخت در صورتی که در برابر این عمل اقدامی نشود هزاران دختر، خواهر ما در به دام مرگ می کشانیم بنابراین وظیفه هر کس اعم از مردم آگاه و رسانه هاست تا با آگاهی دهی عامه در محو آن سهم خود را ادعا نمایند.

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، معینیت امور جوانان در امر توانمند سازی جوانان با وزارت امو زنان در زمینه نابودی ازدواج اطفال و اجباری حمایت و پیشتیبانی خود را اعلام نمودند.

درهمین حال داکتر بانت اندیانابانجی نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد گزارش می دهد که در سال 2016 از هر سه نفر یک دختر قبل از سن 18 سالگی در کشورهای در حال توسعه مچبور به ازدواج می شوند.

همچنان این صندوق می افزاید که بین سال های 2011 تا 2012 دختران میان 20 تا 24 سالگی یک بار ازدواج کرده اند، 65 درصد تا 20 سالگی و 17 درصد تا سن 15 سالگی ازدواج نموده اند

داکتر بانت اندیانابانجی علاوه کرد که یافته های 2010 نشان می دهد که 21.3 درصد تمام پاسخگویان زن بین سنین 25 تا49  در 15 سالگی و 53.2 درصد آنها در 18 سالگی ازدواج کرده اند.

ازدواج های اجباری درکشور نگران کننده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد