استفاده-ابزاری-از-زن-درافغانستان

شماری ازعلمای دینی خشونت علیه زنان و تبعیض میان زن و مرد را از سوی خانواده ها خلاف شرع دانسته می گویند بعضی خانواده ها از زنان به عنوان وسیله استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از علمای دینی مدعی اند بیشتر از چهار دهه کشورشاهد بیشترین خشونت ها علیه زنان بوده که در سه دهه اخیر آن بالاترین آمار به ثبت رسیده است.

سپوژمی وردک معین زارت امور زنان امروز سه شنبه (3 – اسد)، طی کنفرانس مطبوعاتی نقش علمای دین در ترویج حقوق زن و وجایب زنان از دیدگاه اسلام، گفته است؛ زنان در افغانستان مورد آزار و اذیت جنسی، شکنجه و هرنوع خشونتی قرار میگرند.

خانم وردک میگوید:« در افغانستان همیشه از سوی بعضی از خانواده ها از زن به عنوان وسیله استفاده میگردد».

وی خاطر نشان ساخت، 99 قضیه خشونت های عمومی علیه زنان طی این دو سال اخیر که وزارت امور زنان به ثبت رسانده است که 64 مورد این قضیه حاد میباشد. که از آن جمله 2 قضیه آن تجاوز جنسی و 62 مورد آن قتل، خود کشی و خودسوزی زنان و دختران جوان بوده است.

وی گفت، درتمام ولایت های کشور خشونت علیه زنان وجود دارد اما در ولایت های شمال آمار خشونت در حال افزایش است.

اما با این حال شماری ازعلمای دین هرنوع خشونت علیه زنان را در کشور زاده افراطیت خوانده و بیان داشته اند که مخالف هر نوع نام نهادن روی زنان میباشیم.

این درحالی است که علمای دین نقش شانرا در ترویج حقوق و وجایب زنان ازدیدگاه اسلام بیان داشته است که اسلام هیچ امتیازی برای زن بودن و مرد بودن انسان قایل نبوده است بلکه بخاطر ایمان، اخلاق و تقوای انسان ارزش نهاده است. همچنان گفته اند آگاهی دهی و بیداری خشونت گرایان و افراطیان در برابر جهل آنها نقش اساسی علمای دین میباشد.

 

استفاده ابزاری از زن درافغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد