افزایش--درصدی-خشونت-علیه-زنان-در-سال-جاری-در-کشور

۹۵۲ مورد خشونت علیه زنان در مدت سه ماه نخست امسال به کمیسیون مستقل حقوق بشر به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته، ۸.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: کمیسیون مستقل حقوق بشراز افزایش خشونت ها به خصوص محاکم صحرایی در برابر زنان به شدت ابراز نگرانی می کند.
بلال صدیقی سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر تصریح می کند که در جریان یک هفته، 7 نفر به شکل فراقضایی در مناطق تحت حاکمیت حکومت افغانستان محکمه صحرایی و به قتل رسیده اند.
آقای صدیقی تاکید می کند که مساله بسیار نگران کننده برای کمیسیون حقوق بشر این است که این محکمه های صحرایی در حاکمیت حکومت صورت گرفته است.
سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر خاطرنشان کرد که در کنار افزایش محاکم صحرایی، خشونت ها در برابر زنان نیز در حال افزایش است.

کمیسیون یکی از دلایل اصلی افزایش خشونت ها را در برابر بانوان را فرهنگ معافیت از مجازات، ناامنی و فقر میداند.
 

مسوولان این کمیسیون از حکومت انتقاد می کنند که عاملین اصلی خشونت ها براساس قانون مجازات نشده و مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند که این امر زمینه افزایش خشونت ها را فراهم کرده است.
این در حالی است که در سال گذشته ، 557 مورد خشونت علیه زنان در کمیسیون مستقل حقوق بشر، ثبت شده بود که براساس این آمار نسبت به سال گذشته 8.6 درصد افزایش را نشان می دهد.

افزایش 8.3 درصدی خشونت علیه زنان در سال جاری در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد