افزایش-بی-سابقه-میزان-آوارگان-داخلی-در-افغانستان

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به سیگار درگزارشی از افزایش بی سابقه شمار آوارگان داخلی کشورمان خبر داده است

دراین گزارش آمده است تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۶۰ هزار نفربه دلیل ادامه درگیری مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند

این نهاد به نقل از دفتر هماهنگ کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل‌ (OCHA) نوشته که افزایش شمار آوارگان داخلی تا این حد "بی‌سابقه" بوده است.

در گزارش سیگار آمده که میزان افراد بی‌جا شده داخلی در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۰ درصد افزایش یافت. شمار آورگان داخلی در سال ۲۰۱۵ کمتر از ۵۰۰ هزار نفر اعلام شده بود.

سیگار افزوده که در سه ماه اول سال ۲۰۱۷ نیز بیش از ۲۵ هزار نفر در افغانستان آواره شده‌اند.

چندی هفته قبل وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در افغانستان گزارش داد که در سه ماه گذشته ۵۵ هزار نفر به دلیل ناامنی مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند.

وزارت امور مهاجرین افغانستان اعلام کرده که ۱۰ هزار مهاجر افغان از اروپا به افغانستان برگشته‌اند

به گفته این نهاد ادامه ناامنی در ولایات بدخشان، ارزگان، هلمند و برخی ولایات شرقی به شمار بی‌جا شدگان داخلی افزوده است. مقام‌های افغان می‌گویند این افراد به شکل موقتی بی‌جا شده‌اند و به آنها کمک‌های بشردوستانه رسیده است.

در گزارش سیگار آمده که کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۸۲ هزار افغان از این کشورها درخواست پناهندگی داده‌اند.

وزارت امور مهاجرین افغانستان نیز اعلام کرده که حدود ۱۰ هزار نفر تاکنون از کشورهای اروپایی به افغانستان برگشته‌اند.

دفتر هماهنگ کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل قبلا آمار بی‌جا شدگان افغانستان را حدود یک میلیون اعلام کرده بود ولی اداره مبارزه با حوادث افغانستان گفته بود که حدود ۱۶۱ هزار بیجا شده داخلی ثبت این اداره است.

در اوایل سال جاری میلادی، دولت افغانستان و سازمان ملل خواستار کمک ۵۵۰ میلیون دلاری برای رسیدگی به وضعیت بیش از ۹ میلیون اتباع این کشور شدند که به کمک فوری نیاز دارند. بی‌جا شدگان داخلی بخشی از کسانی هستند که برای آنها کمک درخواست شده بود.

آمار بیجاشدگان براساس سال میلادی

افزایش بی سابقه میزان آوارگان داخلی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد