افزایش-کشت-مواد-مخدر-درافغانستان-نگران-کننده-است

وزیر مبارزه علیه مواد مخدر با ابراز نگرانی از افزایش کشت مواد مخدر درافغانستان اذعان داشت: در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰۱ هزار هکتار زمین در سراسر کشور آلوده به کشت مواد مخدر شده است که نسبت به سال ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سلامت عظیمی وزیر مبارزه علیه مواد مخدر امروز سه شنبه (26 ثور) در کنفرانس مطبوعاتی که منظور هماهنگ سازی برنامه های مبارزه با این پدیده برگزار شده بود به خبرنگاران گفت: افزایش در تولید و کشت مواد مخدر در سال روان باعث نگرانی است و افغانستان به تنهایی قادر به مبارزه با این پدیده نیست به همین جهت حامیان محو مواد مخدر از افغانستان و جهان باید در این راستا همکاری جدید شان را با حکومت افغانستان داشته باشند.

بانو عظیمی تصریح می کند که کشت و تولید مواد مخدر در ولایات ناامن و مناطقی که مخالفان مسلح حضور دارند بیشتر است و با این پدیده عواید مورد نیاز خود را تامین می نمایند.

وی افزود: " مخالفین مسلح مردم مناطقی را که خود در آن جا فعالیت دارند مجبور به کشت مواد می کنند تا از این مواد بتوانند درآمد لازم برای تربیت و تعلیم تروریسم در افغانستان و سطح منطقه را کسب کنند."

وزیر مبارزه با مواد مخدر علاوه کرد که مواد مخدر تنها مشکل افغانستان نبوده بلکه تمام جهان را به خطر مواجه ساخته است به همین جهت شاهد افزایش روزافزون شمار معتادین و مافیا مواد مخدر در کشور و منطقه می باشیم.

سلامت عظیمی تاکید می کند که این پدیده باعث بیکاری، بیماری، ترک خانه و خانواده و سایر مشکلات در جامعه می شود که می تواند نه تنها به فقر شخص بلکه در عدم پیشرفت اقتصاد کشور نیز منجر شود.

او خواستار همکاری جامعه بین المللی با حکومت افغانستان در راستای محو و کاهش هر ساله تولید مواد مخدر و کوکنار در افغانستان و جهان شد.

افزایش کشت مواد مخدر درافغانستان نگران کننده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد