افغانستان-باید-از-کشور-وارداتی-به-صادراتی-تبدیل-شود

رییس جمهور با تاکید بر این که افغانستان باید از کشور وارد کننده به صادرکننده مبدل شود؛ گفت: این کار نه تنها ممکن؛ بلکه حتمی و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد اشرف غنی رییس چمهور شام روز گذشته در دیدار با شماری از صنعت کاران کشور در ارگ ابراز داشت که بیلانس کنونی تجارت کشور به دلیل مهم بودن استقلال سیاسی و اقتصادی کشور قابل قبول است.

رییس جمهور از صنعت کاران خواست تا بخاطر اصلاح وزارت های سکتوری همکاری نمایند. و بخش های را که توسط خریداری های دولت به پا ایستاده را تشخیص و با ریاست جمهوری شریک سازید.

محمد اشرف غنی گفت که اگر صنعت کاران افغان تولیدات داخلی را معیاری سازند دولت مواد مورد ضرورت وزارت های دفاع ملی، داخله، تحصیلات عالی و معارف را از آنها خریداری می کنند.

رییس جمهور غنی از صنعت کاران افغان خواست که تولیدات داخلی را بر اساس عرضه و تقاضا عیار سازند. و زنجیر ارزشی را برای مزد کارگر و صنعت کاران زن افغان نیز در این زنجیره ارزشی شامل گردند.

رییس جمهور غنی به صنعت کاران وعده سپرد که بخاطر بازاریابی به تولیدات زنان افغان یک مارکیت در شهر کابل ایجاد گردد.

رییس جمهور اضافه کرد که به قالین بافان افغان نیز زمین برای شهرک های صنعتی داده شده است و حکومت آماده افزایش فعالیت های صنعت کاران برای توزیع زمین بیشتر می باشد؛  اما توزیع زمین باید به صورت شفاف و عادلانه صورت گیرد تا فضای اعتماد به وجود آید.

ویدا پوپل رییس شرکت تبلیغاتی تلنت اظهار داشت که پس از سال 2014 ناامیدی های مردم زیاد شده بود اما صنعت کاران و متشبثین افغان با فعالیت های شان این را ثابت ساختند که هنوز هم فرصت های کافی کار و سرمایه گذاری درافغانستان موجود است

وی نبود بازار برای تولیدات متشبثین زن، عدم رسیدن مزد اصلی به کارگر و نبود مواد خام داخلی برای دریافت قالین را از جمله مشکلات صنعت کاران زنان متشبث دانست.

سپس اجمل عازم معاون اتحادیه سراسری صنعت کاران صحبت کرد و ضمن تشکری از توجه غنی به سکتور خصوصی به ویژه صنعت کاران ، مشکلات صنعت کاران را در عرصه های مختلف از جمله کمبود برق و نبود زمین برای ایجاد پارک های صنعتی؛ عدم تعدیل قانون مالیات و نبود مرجع واحد و رهبری، بیان داشت.

عازم با اشاره بر اینکه وزارت های سکتوری برای حل مشکلات صنعت کاران توجه لازم نمی کنند، گفت که اگر سهولت های برای ناشران فراهم گردد کتاب های مورد ضرورت در داخل کشور به چاپ خواهد رسید.

 

افغانستان باید از کشور وارداتی به صادراتی تبدیل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد