افغانستان-یک-کشور،اما-دارای-سه-قانون-اساسی

رمضان بشر دوست عضو مجلس نمایندگان میگوید که قانون اساسی افغانستان مطابق قانون اساسی که در لوی جرگه به تصویب رسیده نمیباشد.

آقای رمضان بشر دوست در مصاحبه با آژانس افغان خبر گفت، افغانستان در حال حاضر دارای سه قانون اساسی می‌باشد.

به باور بشر دوست اولین قانون اساسی افغانستان همان قانونی میباشد که در لوی جرگه ۱۳۸۳ به تصویب رسیده که در اخیر هر برگ آن امضای صبغت الله مجددی می باشد.

این نماینده مجلس علاوه کرد که قانون اساسی دوم زمانی بوجود آمده که حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور به بهانه اصلاح واژه‌یی تغییرات محتوایی در آن اضافه یا کم کرده است.

آقای رمضان بشر دوست نماینده مردم در مجلس نمایندگان میگوید که قانون اساسی افغانستان بعد از شکستن قانون اول و دوم به وجود آمده است.

آقای بشر دوست در ادامه گفتگو به آژانس افغان خبر گفت، نویسنده قانون اساسی سوم افغانستان« جان کری» وزیر خارجه آمریکا و حامد کرزی رییس جمهوری پیشین شاهد این ماجرا میباشد.

این عضو مجلس نمایندگان میگوید که شورای ملی بیشترین قانون شکنی را انجام داده است.

وی افزود« شورای ملی باید در همان اوایل آقای کرزی را به عنوان خیانت کار ملی معرفی میکرد تا ماجرای حکومت وحدت ملی به وجود نمیامد.»

این در حالیست که روز گذشته بخاطر گرامیداشت از هفته قانون اساسی در ارگ ریاست جمهوری گفته است که شورای ملی بیشترین قانون شکنی را انجام داده است.

اما نمایندگان مجلس این ادعا را رد میکند و میگویند که ایجاد حکومت وحدت ملی خلاف قانون اساسی میباشد و حکومت بیشترین قانون شکنی رااعمال نموده است.

اولین باری است که یک نماینده مجلس از دست کاری محتوایی در قانون اساسی کشور سخن میزند و این امر تاکنون از دید همه گان پنهان بود.

افغانستان یک کشور،اما دارای سه قانون اساسی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد