امضای-قرار-داد-انتقال-حجاج-بین-وزارت-حج-و-شرکت-هوایی-آریانا

شرکت هوای آریانا بعد از رقابت آزاد بین سه شرکت هوایی داخلی برنده انتقال حجاج به کشور عربستان شد و عقد قرار داد انتقال حجاج نیز بین این شرکت و وزارت حج اوقاف به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، شرکت هوایی آریانا پروسه انتقال حجاج را  بعد از یک رقابت آزاد بین سه شرکت هوایی داخلی برنده شد و عقد قرار داد انتقال حجاج به کشور عربستان بین این شرکت و وزارت حج و اوقاف به امضاء رسید.
الحی الحق عابد معین اداری وزارت حج اوقاف امروز (دو شنبه 1 جوزا) در برنامه عقد قرار داد انتقال حجاج بین وزارت حج اوقاف و شرکت هوایی آریانا در کابل گفت: در سال جاری 80 هزار شهروند کشور برای ادای فریضه حج ثبت نام کرده بودند و هر نفر 500 دالر امریکایی نیز به وزارت حج پرداخت کرده بودند.

آقای عابد گفت؛ در سال جاری از میان 80 هزار شهروند کشور که برای رفتن به فریضه حج  ثبت نام کرده بودند 30 هزار ان برنده حج به کشور عربستان شده اند و مسئولیت انتقال این حجاج نیز به دوش شرکت هوایی آریانا است.

معین اداری و مالی وزارت حج اوقاف گفت؛ از میان 30 هزار حجاج یک هزار ان از خانواده شهدا و معلولین اند که به شکل رایگاه فرستاده میشود و از انها هیچ پول وزارت حج دریافت نمی‌کند.

عابد تاکید کرد؛ وزارت حج تمام آمادگی های لازم را در نظر گرفته است و کدام مشکل سد راه فرستادن حجاج وجود ندارد.

از سوی دیگر محمد نادر عمر رئیس شرکت هوایی آریانا در این برنامه گفت؛ شرکت هوایی آریانا در مدت دو سال گذشته حجاج را به کشور عربستان انتقال داده است و هیچ گونه مشکلات سد راه این شرکت برای انتقال مواجه نشده است و در سال جاری نیز بعد از رقابت آزاد بین سه شرکت هوایی داخلی آریانا برده شده است و انتقال حجاج را به دوش دارد.

آقای عمر گفت؛ در سال جاری شرکت آریانا برای هر نفر 30 دالر تخفیف در نظر گرفته است و مبلغ مجموعی انتقال حجاج به کشور عربستان 29 میلیون دالر است که هزینه هر فرد 950 دالر میشود و این رقم در سال گذشته 980 دالر بوده است.

رئیس شرکت آریانا بیان داشت؛ شرکت هوای آریانا دو هواپیما 310 ایرباس در اختیار دارد که این دو هواپیما 440 سیت دارد و برای انتقال حجاج کافی نیست و شرکت یک هواپیما چارتر خواهد گرفت.

به گفته‌ی عمر یک کمیته مشترک از سهام داران شرکت آریانا ایجاد میشود که از هواپیما چارتر نظارت خواهد کرد.

این مسئول شرکت آریانا بیان داشت؛ شرکت هوایی آریانا یک میلیون دالر برای حجاج در سال جاری تخفیف داده است.

در سال جاری 30 هزار حجاج به کشور عربستان برای ادای فریضه حج فرستاده میشود که هزینه مجموعی یک فرد به گفته مسئولان وزارت حج 2500 تا 2550 دالر میشود که در این رقم در سال گذشته 2450 دالر بوده است.

 

 

امضای قرار داد انتقال حجاج بین وزارت حج و شرکت هوایی آریانا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد