بازداشت-هسته-مشترک-شبکه-حقانی-و-داعش

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام نموده که هسته‌ی ترور مشترک شبکه‌ی حقانی و داعش در یک عملیات ویژه بازداشت شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این ریاست آمده است که این هسته متشکل از اعضای ارشد گروه داعش و شبکه‌ی حقانی بوده که مسئولیت انتقال مواد انفجاری، ترورهای هدفمند و قتل‌های زنجیره‌ای را بر عهده داشتند. 

اعضای این هسته‌ی تروریستی از طریق اختطاف شهروندان، منابع مالی و عایداتی خود را برای بیشتر کردن دامنه‌ی فعالیت‌های تروریستی‌‌ افزایش می‌داده است. 

این تروریستان در همکاری با شبکه‌ی حقانی درصدد بود تا ترور وسیع نیروهای امنیتی-دفاعی، اختطاف شهروندان و فعالین کشور را روی دست بگیرند، اما با درایت و هوشیاری نیروهای امنیتی، اعضای این هسته بازداشت و توطئه‌ی آنها خنثی شد. 

بر اساس ارزیابی‌های امنیت ملی، گروه طالبان، شبکه‌ی حقانی و داعش در یک همسویی تاکتیکی، عملیات‌های تروریستی را انجام می‌دهند. 

در این همسویی، گروه طالبان و شبکه‌ی حقانی عامل اصلی تحرکات تروریستی به خصوص در کلان‌شهرها می‌باشند و داعش با انتشار اعلامیه‌های مجعول مسئولیت آن را برعهده می‌گیرند تا باعث انحراف افکار عمومی شود. 

این سه گروه تروریستی از تاکتیک «پوشش نقاب» برای انحراف افکار عمومی استفاده می‌کنند. 

ریاست عمومی امنیت ملی به مردم اطمینان می‌دهد که هسته‌ گروه‌های تروریستی شناسایی شده‌اند و هیچ هسته‌ و گروه تروریستی از تیررس نیروهای عملیاتی و قطعات رزمی این ریاست مصئون نیست. 

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری مدعی است که طالبان ضمن تعلیمات تروریستی به جوانان، افراد زیر سن را مورد اذیت و آزار جنسی نیز قرار می‌دهند.

بازداشت هسته مشترک شبکه حقانی و داعش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد