بدون-عدالت،-انکشاف-اقتصادی-و-اجتماعی-شکل-گرفته-نمی‌تواند

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید؛ با وجود پیشرفت های صورت گرفته در زمینه عدالت اجتماعی و اقتصادی کشور؛اصلی ترین منبع این مشکلات فساد اداری و قانون سخت گیرانه است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز (یکشنبه 31 ثور) در کنفرانس عدالت، حکومتداری خوب و انکشاف پایدار در کابل گفت: با وجود پیشرف های صورت گرفته در زمینه عدالت اجتماعی و ایجاد قوانین برای رشد اقتصادی در کشور اما هنوز هم مشکلات سد راه سرمایه گذاری و بی عدالتی وجود دارد.

آقای دانش گفت؛ موجودیت قوانین سخت گیرانه و فساد در ادارات دولتی سبب شده است که وضعیت اجتماعی و رشد انکشافی صورت نگیرد و حکومت تلاش می‌کند تا قوانین که سد راه جلب سرمایه گذاری و رشد اقتصادی مشکلات خلق می‌کنند، تعدیل شود.

معاوین ریاست جمهوری بیان داشت؛ قیمت بیش از حدی زمین در شهرک های صنعتی، مشکلات توزیع برق به سرمایه گذاران و عدم تعرفه حمایوی برای رشد سرمایه گذاری و تشویق سکتور خصوصی سبب شده است که رشد اقتصادی در کشور صورت نگیرد.

دانش افزود؛ حکومت در مدت دو سال شفافیت را در قراردادها و ترانزیت به وجود آورده است و اما این کافی نیست بلکه باید مبارزه جدی با فساد صورت گیرد، امنیت فزیکی، امنیت قضایی و امنیت قانونی تاجران و سرمایه گذاران در اولویت قرار داده شوند تا یک سرمایه گذار با خیال راحت بتواند سرمایه گذاری کند و این احساس به ان ایجاد شود که خود و سرمایه وی در امنیت قرار دارند.

از سوی دیگر فرید حمیدی دادستان کل که میزابان این برنامه بود گفت؛ عدالت بدون امنیت امکان ندارد و انکشاف نیز بدون عدالت و این سه عنصر یکی به یکی دیگر خود وابسته است و دادستانی کل با همکاری حکومت تلاش کرده و می‌کند تا فضای امن برای سرمایه گذاران در داخل کشور شکل گیرد.

حمیدی گفت؛ سرمایه گذار به جای سرمایه گذاری می‌کند که امنیت کابل وجود داشته باشد پس بنابر این باید دولت افغانستان این فضا را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

دادستان کل بیان داشت؛ دادستانی کل مبارزه جدی با جنایت و فساد اداری دارد و این مبارزه زمینه ساز جلب سرمایه گذاری سکتور خصوصی در داخل کشور خواهد شد.

حمیدی تاکید کرد؛ برای حمایت از سرمایه گذاران قانونی کافی ایجاد نشده است و حکومت باید قوانین را ایجاد کند که از سرمایه گذاران حمایت صورت گیرد.

او افزود؛ سرعت به به رسیدگی پرونده ها قضایی یکی از مشکلات جدی سد راه تاجران است که یک پرونده هفته ها و ماه ها در انتظار بررسی می‌ماند. حمید بیان داشت؛ اصلاحات در نظام عدلی و قضای صورت گرفته است اما این اصلاحات کافی نیست.

کنفرانس عدالت، حکومتداری خوب و انکشاف پایدار برای مدت یک روز در کابل دایر شده است که هدف از دایر شدن این کنفرانس حل مشکلات سرمایه گذاران و آوردن عدالت می باشد.

 

بدون عدالت، انکشاف اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته نمی‌تواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد