برای-هزار-عودت-کننده-فرصت-شغلیایجاد-می-کند

نصیر احمد درانی می گوید: این وزارت در نظر دارد جهت ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار تن دعوت کننده به هزینه ۳۵۵ میلیون افغانی در زمینه صنعت قالین کار فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: انجینيرنصيراحمد درانى وزيرانکشاف دهات درنشست مقدماتى اين پروژه گفت: این پروژه در ولايت هاى کابل، پروان، بغلان، بلخ، لغمان، ننگرهار، کندهار و هرات درجریان یک سال راه اندازى مى شود.

درانی تصریح می کند که این 8 ولايت به خاطری مورد توجه در عرصه ایجاد صنعت قالین انتخاب شده که ظرفيت کارى و تمرکز عودت کنندگان، درآنجا بيشتراست و دسترسى به مارکيت دراين ولايات نيزآسان می باشد

وزیر احیاء و انکشاف دهات می افزاید؛  توسعۀ صنعت قالين بافى، ايجاد مراکز پروسس قالين بافى در 5 زون، ارتقاى ظرفيت عودت کنندگان درعرصۀ قالين بافى، توزيع مواد و وسايل براى سرمایه گذاران قالين و دراين راستا راه اندازى برنامه هاى آموزشى، تلاش هايى اند که دراين پروژه به همکارى سکتورخصوصى انجام خواهد شد.

آقای درانی تاکید کرد که سکتورخصوصى دربخش صنعت قالين، عودت کنندگان را به کار استخدام خواهد کرد.

يکتن از اشتراک کنندگان ورکشاپ که رهبرى يک شرکت درننگرهار را به دوش دارد، از افتتاح پروژۀ یادشده ابراز خرسندى کرد و افزود که با اجراى اين پروژه، قالين بافان ترغيب خواهند شد که به کشور برگردند و قالين افغانى تحت نام افغانستان، به مارکيت هاى جهانى عرضه شود.

وى اضافه می نماید  افرادي که از طريق اين پروژه، قالين باقى را مى آموزند، وسايل کار نيز براى شان داده خواهد شد.

 

برای 20 هزار عودت کننده فرصت شغلیایجاد می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد