برای-کمک-به-افراد-آسیب‌پذیر-کمیته-اضطرار-ایجاد-شد

مسوولان وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر ناشی از سردی هوا، کمیته اضطرای برای جمع آوری کمک به افراد آسیب پذیر در این وزارت ایجاد شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت در گفتگو با آژانس افغان نیوز می‌گوید که کمیته‌ای خاصی به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر ناشی از سردی هوا، برای جمع آوری کمک به خانواده‌های نیازمند تاسیس شده است. 

آخندزاده گفت که این کمیته قرار است بخاطر رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت فعالیت نماید. 

او افزود که پس‌از ایجاد این کمیته شماری از تاجران و سرمایه‌داران کشور در این راستا متعهد شده‌اند که برای دست‌گیری از خانواده‌های نیازمندان و آسیب‌پذیر از سردی هوا، کمک و همکاری نمایند. 

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت که بعداز جمع‌آوری کمک‌ها از سوی این وزارت، پروسه توزیع این کمک‌ها آغاز و به خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت توزیع خواهد شد. 

او تاکید کرد که پروسه توزیع این کمک‌ها شفاف خواهد بود و به خانوده‌های نیازمند و بی‌بضاعت توزیع خواهد شد. 

در همین حال، عبدالنصیر رشتیا، رییس اجراییه اتحادیه ذوب آهن و کارشناس مسایل اقتصادی می‌گوید: تا زمانی که مشکلات اقتصادی کشور به صورت بنیادی حل نگردد، وضعیت اقتصادی افغانستان خوب نخواهد شد. 

رشتیا تاکید کرد که در قدم نخست باید مشکلات سیاسی کشور با جهان حل شود تا روند اقتصادی در افغانستان به حالت عادی بر گردد. 

ظاهر بهزاد، کارشناس مسایل اقتصادی و استاد دانشگاه در این رابطه گفت که این کمک‌ها در کوتاه مدت می‌تواند مشکلات شهروندان کشور را حل نماید. 

بهزاد افزود که در طولانی مدت مردم نیازمند کار و در آمد ثابت هستند تا امور زندگی شان را به صورت حالت عادی ادامه بدهند. 

این در حالی است که مردم در فصل سرما بیشتر به‌خاطر بیکاری و نبود در آمد شکایت دارند و می‌گویند که بسیاری از خانواده‌ها در این روزهای سرد زمستانی بدون وسایل گرما زندگی را خودشان سپری می‌نمایند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

برای کمک به افراد آسیب‌پذیر کمیته اضطرار ایجاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد