مسوولان-حکومتی-و-نهادهای-مددرسان-تفاهم‌نامه-همکاری-امضا-کردند

مسوولان حکومتی و نهادهای مددرسان، تفاهم‌نامه‌ای همکاری چند جانبه را میان فدارسیون بین‌المللی مددکاران اجتماعی امضا کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان و نهادهای مددکاران اجتماعی افعانستان امروز ( سه‌شنبه، ۱۱ جدی) طی نشست خبری، تفاهم‌نامه‌ را با فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی امضا نموده و می‌گویند که در هر کشور دنیا مددکاران اجتماعی یک امر ضروری بوده تا جامعه از نیازمندی رهایی یابند. 

روری تروئیل، دبیر فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در جریان امضا تفاهم‌نامه‌، وعده همکاری همه‌جانبه به مسوولان نهادهای دولتی و اجتماعی افغانستان داده است. 

او گفت: با تجربه‌های که در کشورهای مختلف داریم، مشکلات اجتماعی افغانستان را با مدیریت سالم می‌توانیم به سوی بهبودی سوق دهیم. 

آنا‌را دلسکو، معاون فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی گفت که در دیدار‌های که با مقام‌های امارت اسلامی داشته، آنان وعده همکاری داده اند.

دلسکو افزود که مقام‌های امارت اسلامی منع کار زنان را در یک مقطع زمانی محدود کرده و جریان کار زنان در موسسات غیر دولتی از سر گرفته خواهد شد. 

مسعود ایوبی، مسوول نهاد مددکاران اجتماعی افعانستان می‌‌گوید که آنان در تلاش هستند تا برای بهبود وضعیت نگران کننده اطفال خیابانی کاری را انجام بدهند. 

ایوبی افزود که با همکاری فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی برای کودکان کار برنامه‌ی عملی می‌کند تا کودکان کار دیگر دست به کارهای شاقه نزنند.

شریف الله شرافت، نماینده وزارت کار و امور اجتماعی در این برنامه گفت که در حال حاضر افغانستان ۶۵۰ مددکاری اجتماعی برای اطفال بی‌سرپرست و نیازمند فعالیت دارد. 

شرافت می‌گوید که در چنین شرایط، همکاری فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی با مردم افغانستان تاثیر خوب بر جامعه داشته و مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی طبق لایحه وظایف همکاری همه جانبه را انجام خواهند داد. 

این در حالی است که نمایندگان فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی می‌گویند که افغانستان در شرایط دشوار تنها گذاشته شده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

مسوولان حکومتی و نهادهای مددرسان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد