برپایی-خیمه-ها-باعث-افزایش-مشکلات-برای-مردم-شده-است

ازدحام ترافیکی که معترضان با برپایی خیمه های تحصن ایجاد کرده اند درد اضافه بر دردهای قبلی مردم و خانواده های عزادار کابل می باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از  سران اقوام کشور امروز دوشنبه(22 جوزا) طی نشستی به رسانه های اعلام کردند که ازدحام ترافیکی که با برپایی چادرهای اعتراض توسط مردم به وجود آمده است خلاف قانون و اصول شرعی اسلام است به دلیل این که اذیت و آزاد مردم و مسدود کردن چهار راه ها بر روی مردم بی گناه جواز نداشته و حرام است.

محمد سالم حسنی عضو مرکز هماهنگی شورای قومی ضمن ابراز این مطلب تصریح می کند که این گونه تظاهرات ها و افزودن مشکل بر سایر گرفتاریهای مردم جز شاد کردن دشمن و رسیدن آنان به اهداف شوم شان نیست.

حسنی تاکید کرد زمانی که مردم به رسم دادخواهی و اعتراض به جاده های می ریزند و شعار ضد حکومتی سر می دهند نشان دهنده این است که دشمن در میان مردم رخنه کرده میان دولت و ملت و بعد میان اقوام افغانستان تفرقه می اندازند.

این عضو مرکز هماهنگی شورای قومی که به نمایندگی از یک قوم در این جمع پیوسته بود افزود: اعتراض حق مردم است اما نوع برخورد معترضانه دارای قوانینی است که مردم هیچ گونه اعتنای به این قوانین ندارند و ناخواسته به دشمن خدمت می کنند.

آقای حسنی اظهار داشت دولت نیز با توجه  به خواست و تقاضای مردم خلا های نظامی و امنیتی را که دشمن همیشه از این روزنه های نفوذ کرده را پرنماید تا بار دیگر شاهد همچنین حوادث مرگبار مردم نباشیم.

وی خاطر نشان ساخت عدم توجه و بی اعتنایی دولت به معترضین به معنای حقارت و توهین به مردم است که در این صورت مردم درصدد انتقام گیری از دولت می شود و این اوضاع به نفع هیچ یک نخواهد بود.

محمد سالم حسنی همچنان اضافه نمود یکی دیگر از کارهای که دولت در برابر آن مسولیت نشان دهند این است که باید  به خواست های مشروع معترضان توجه و عمل نماید تا جلو سواستفاده دشمن از این وضعیت را بگیرد.

در همین حال عتیق الله امرخیل عضو دارلانشا و آگاه نظامی یادآور می شود که دولت از ترس جان خود مجبور به ایجاد موانع در اطراف ارگ و سپیدار شده تا جلو خشم مردم که منجر به مرگ دو رهبر می شود را بگیرد.

آقای امرخیل علاوه کرد همان گونه که اعتراض حق مردم است اما این اعتراضات باید بنا به قوانین و اصول حرکت کند که منجر به خسارات و تباهی کشور نباشد.

وی می  گوید: " وقتی مظاهره کنندگان به رئیس جمهور و رئیس اجراییه توهین می کنند و آنان را دشنام می دهند خلاف قوانین یک حرکت مدنی عمل می کنند."

این آگاه نظامی می افزاید که مردم با رد مذاکره با دولت نشان داده که از منطق کافی و اصولی برخوردار نه بلکه در صدد حضور دوباره طالبان در کشور هستند.

این درحالی است که معترضان با گسترش تعداد چادرهای تحصن خود خواستار  اصلاحات در نظام امنیتی کشور شده و می گویند ما درصورتی تن به مذاکره با حکومت می دهیم که تمامی خواسته های مردم برآورده شود در غیر آن هیچ لزوم ندارد وارد بحث بی نتیجه شویم.

اما از  سوی هم دولت با اقدام تازه ای به خواست معترضان جواب داده و وظایف دو فرمانده کارنیزیون کابل و پولیس ملی را به حالت تعلیق دارآورده است با این وجود خیمه های تحصن پابرجا است و هیج عملی برای بازشدن راه ها و جمع آوری این خیمه های صورت نگرفته است.

برپایی خیمه ها باعث افزایش مشکلات برای مردم شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد