برگشت-بیش-از-۵۷-هزار-پناهجو-از-ایران-و-پاکستان

ادارۀ جهانی مهاجرت از برگشت هزاران تن از پناه‌جویان بدون مدرک از ایران و پاکستان در یک ماه اخیر به افغانستان خبر می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: به اساس آماری که از سوی ادارۀ جهانی مهاجرت به نشر رسیده، نشان می‌دهد که از کشورهای ایران و پاکستان در یک ماه اخیر میلادی، ۵۷۵۴۰ پناه‌جوی بدون مدرک افغان دوباره به کشور برگشته‌اند.

از این میان بیش‌ترین پناه‌جویان برگشته از کشور ایران است که ۵۵۱۱۴ تن در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ از آن کشور به افغانستان برگشته‌اند.

اما از کشور پاکستان در ماه نوامبر ۲۴۲۶ نفر از پناه‌جویان افغان دوباره به کشور برگشت کرده‌اند که به اساس این آمار شمارشان نسبت به برگشت‌کننده‌گان از ایران، کم است.

سازمان آی.او.ام می‌گوید برای پنج درصد از برگشت‌کننده‌گان از ایران که ۲۸۷۳ نفر می‌شود و گزارش داده شده، کمک فراهم گردیده‌است.

به گفتۀ سازمان جهانی مهاجرت، برای ۸۰ درصد از برگشت‌کننده‌گان از کشور پاکستان نیز کمک فراهم شده‌است.

این سازمان می‌گوید از اول جنوری سال ۲۰۱۷ میلادی به این‌طرف، تا کنون ۹۶۲۰۴ تن از پناه‌جویان بدون مدرک افغان از کشور پاکستان به کشور برگشته‌اند.

این در حالی‌ست که افغانستان به دلیل ناامنی‌ها، شاهد بی‌جاشدن شهروندان از برخی از بخش‌ها نیز است و موضع بی‌جا‌شده‌گان و مهاجرین، در زمستان پیش رو یکی از چالش‌های حکومت گفته می‌شود.

ادارۀ هم‌آهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد می‌گوید در سال جدید میلادی ۳٫۳ ملیون نفر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه خواهند بود.

برگشت بیش از ۵۷ هزار پناهجو از ایران و پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد