بهزاد-پرونده-توتاب،-بزرگترین-سند-تبعیض‌آمیز-در-حکومت-وحدت-ملی

احمد بهزاد، نماینده پیشین مجلس نمایندگان می‌گوید که پرونده توتاب یکی از بزرگترین اسنادی است که تبعیض را در حکومت وحدت ملی اثبات می کند و این معضل چه در حد یک قوم، ولایت و یا علیه یک مجموع انسانی باشد، همه را متضرر خواهند ساخت.

به گزارش افغان نیوز: احمد بهزاد، نماینده پیشین مجلس نمایندگان و عضو ارشد شورای عالی مردمی جنبش روشنایی در یک گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت: مسله توتاب هنوز هم به عنوان یک مطالبه عدالت خواهانه نزد جنبش روشنایی باقی است و اگر حکومت به این مسئله تن ندهد، مبارزات ما ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد، براساس ثبوت های که وجود دارد و اسنادی های که از سوی موسسات بین المللی تهیه شده نشان می‌دهد که امتداد لین برق 500 کیلوات از سالنگ، کشور را زیاد متضرر خواهد ساخت. به باور او، انحراف مسیر توتاب از بامیان به سالنگ یکی از سیاست های تبعیض آمیز در افغانستان است، اما همه‌ای موارد تبعیض به توتاب خلاصه نخواهد شد و جنبش روشنایی هوشمندانه انگشت گذاشت روی موضوع که بتواند بحث تبعیض را برای تمام مردم افغانستان قابل لمس سازد.

آقای بهزاد افزود: یکی از عوامل عقب ماندگی افغانستان در سه قرن گذشته سیاست های ناسالم، جنگ، لشکر کشی ها و تضعیف یک دیگر در داخل افغانستان بوده که همواره همه‌ای اقوام از آن رنج برده اند.

وی هشدار داد، « اگر لین برق توتاب از مسیر سالنگ امتداد پیدا کند، ما همه ساله شاهد بحران در پایتخت و ولایت های جنوبی خواهیم بود، حکومت باید دست از سیاست های ناسالم بردارد تا نسل های بعدی رهبران فعلی را نفرین نکنند.»

او گفت: « پیامد های تبعیض در افغانستان همانند، فقر، عقب مانده‌گی، جنگ، خشونت و بی ثباتی است که در حال حاضر مردم این سرزمین تجربه می‌کنند. اما جنبش روشنایی تلاش دارد تا ضرر های تبعیض را برای مردم تشریح کند.»

آقای بهزاد از سیاست های تبعیض‌ آمیز دوران حکومت حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین کشور نیز یاد کرد که حکومت فعلی می خواهد آن را قانون‌مند سازد. در حالی که سهمیه بندی دانشگاه ها خود نوع از تبعیض است و این سیاست به نفع هیچ کس نخواهد بود و همچنان بنیاد تحصیلات عالی یک کشور را تخریب می کند.

او با انتقاد از رسانه های داخلی کشور گفت: شماری از رسانه ها فعالیت های جنبش را انکار کردند و صدای عدالت خواهانه مردم را پوشش ندادند. از این رو جنبش روشنایی برای موج آگاهی‌دهی برای صدای مردم افغانستان، تلویزیون روشنایی را ایجاد کرده است.

بهزاد: پرونده توتاب، بزرگترین سند تبعیض‌آمیز در حکومت وحدت ملی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد