امریکا-قانون-بالای-چهره‌های-مفسد-در-افغانستان-باید-تطبیق-شود

معاون وزیر خارجه‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی می‌گوید: «برای تطبیق قانون در افغانستان، مهم است تا در برابر مقام‌های مفسد اقدام شود.»

به گزارش افغان نیوز: دو روز پس از آن‌که وزارت داخله‌ی کشور از بازداشت شش مقام پولیس کابل به اتهام قاچاق مواد مخدر خبر داد، اکنون وزارت خارجه‌ی امریکا خواهان اقدامات قانونی در برابر مقام‌های مفسد در افغانستان شده است.

دفتر آلیس ویلز، معاون وزیر خارجه‌ی امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی امروز (شنبه، ۱۹ دلو) در یک پیام تویتری گفته است که قاچاق و تجارت مواد مخدر بی‌ثباتی را در افغانستان تقویت و روند حکومت‌داری خوب و انکشاف اقتصادی در این کشور را تضعیف می‌کند.

در این پیام تویتری همچنان گفته شده است: «برای تطبیق قانون، مهم است تا در برابر مقام‌های مفسد اقدام شود.»

در همین حال، دفتر ملی کنترل مواد مخدر کاخ سفید نیز اعلام نموده که کشت کوکنار و تولید تریاک به میزان زیاد، دست حکومت افغانستان را در اجرای قانون بسته نگه می‌دارد.

وزارت داخله‌ی افغانستان روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که شش مقام فرماندهی پولیس کابل به اتهام رهبری یکی از «بزرگ‌ترین باندهای قاچاق مواد مخدر» و تکثیر آن بازداشت شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله در یک نشست خبری در کابل گفته بود که در جمع این افراد «میان‌احمد احمدی»، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل، «عبادالرحمان»، فرمانده تیم عملیاتی این مدیریت، «فریدالله»، آمر تحلیل و ارزیابی آن و «لمر»، آمر کشف این مدیریت شاملند.

آقای رحیمی همچنان از «الله‌داد»، معاون مدیریت کنترل مواد کیمیاوی پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل و «اجمل»، آمر کشف مبارزه با مواد مخدر حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل یاد کرده و گفته بود که آنان نیز در رهبری باندهای قاچاق مواد مخدر و تکثیر آن دست داشته‌اند.

این درحالی است که محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله برای پولیس کابل دو ماه فرصت داده تا شبکه‌های توزیع مواد مخدر را بازداشت کنند.

امریکا: قانون بالای چهره‌های مفسد در افغانستان باید تطبیق شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد