بودجه-انکشافی-اداره-زون-پایتخت-در-سال-جاری-میلیون-دالرمی-باشد

اداره مستقل زون پایتخت که به منظور همکاری با شهرداری کابل برای رشد اقتصادی پایتخت و چهار زون فعالیت می کند.،بودجه انکشافی امسال این اداره ۱۷ میلیون دالر برآورد گردیده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: الهام هوتکی رئیس اداره مستقل زون پایتخت امروز دوشنبه(8 جوزا) در نشست خبری به رسانه های گفت:  افزایش تولیدات داخلی که منجر به بالا رفتن درآمد می شود، ایجاد 22 هزار شغل در بلند مدت و 6 هزار شغل در کوتاه مدت، و توسعه برنامه های انکشاف زیربناها از برنامه های نه تنها در کابل بلکه درسایر زون ها خواهد بود.

هوتکی تصریح نمود: نواحی مختلف شهر کابل به خصوص دشت برچی، خیرخانه، دهمزنگ، تایمنی دچار مشکلات زیاد چون نبود کانال ها و سرک های معیاری، شبکه های آبرسانی درست و برق و عدم ترافیک حرفه ای می باشند. که با تطبیق برنامه های انکشافی و توسعه ای این مشکلات دردستورکارقرار داشته طی یک سال دیگر حل خواهد شد.

رئیس اداره مستقل زون پایتخت می افزاید که یکی دیگر از برنامه های این اداره بهبودی و بهسازی ساحات غیر معیاری از جمله دشت برچی، چهل ستون، یکه توت، قلاچه و کوه های کابل است که باشندگان محل را با مشکل مواجه ساخته است که دولت در این عرصه نتوانسته به درستی عمل کند.

آقای الهام هوتکی خاطر نشان ساخت که اعمار 8 باب مکتب، 7 کلینیک،رنگ نمودن خانه های که در کوههای کابل واقع بوده رسیدگی به کانالازسیون ها و خدمات آبرسانی در مناطق غیر معیاری به منظور ارج گذاری به حرمت انسان ها در این مناطق می باشد.

بودجه انکشافی اداره زون پایتخت در سال جاری 17میلیون دالرمی باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد