بیش-از-میلیون-افغان-به-کشورهای-خارجی-پناه-برده-اند

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان از افزایش تعداد پناهجویان به کشورهای اروپایی و کشورهای ایران و پاکستان خبرداده و گفت: با بدتر شدن اوضاع روز افزون کشور، مردم خسته از جنگ و ناامنی ۴۰ ساله مجبور به ترک وطن شده و به کشورهای خارج پناه می برند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان امروز سه شنبه (30 جوزا) در کنفرانسی که به مناسبت روز جهانی پناهندگان برگزار شده بود تاکید نمود که  با وجود این که بیشترین جمعیت مهاجر در سال ها گذشته از افغانستان بوده است اما باز هم از نظر اقتصادی  رشد مناسبی داشته ایم و بیش از 7 میلیارد دالردر سال گذشته ازاین توسعه وارد بازار اقتصاد کشور شد است.

بلخی تصریح کرد که بیش از 1.3 میلیون پناهنده افغان ثبت شده، 600 هزار ثبت ناشده در پاکستان و بیش از600 هزار مهاجر ثبت شده و 450 هزار اقامت کوتاه مدت، یک میلیون فاقد کارت و 30 میلیون اقامت طولانی مدت و دارای کارت در ایران می باشند.

وی همچنان اظهار نمود بیش از 247 میلیون پناهجو در کشورهای اروپایی زندگی می کنند و حدود582 هزار تن دیگر تقاضای پناهندگی به این کشورها را داده که از این میان 55درصد واجد شرایط و 45 درصد دیگر دیپورت می شوند.

سید حسین عالمی بلخی یادآور می شود که با این حال مهاجرانی نیز وجود دارند که به شکل داوطلبانه به کشور برمی گردنند که در سال گذشته به تعداد یک میلیون عودت کننده از کشورهای ایران و پاکستان را شاهد بودیم.

 

بیش از 7 میلیون افغان به کشورهای خارجی پناه برده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد