بیش-از-هزار-فامیل-بیجا-شده-به-کمک-نیاز-دارند

وزیر مهاجران و دعوت کنندگان هشدار می دهند: حدود ۱۵۲ هزار و۸۲۹ خانواده بی جا شده داخلی در سراسر کشور وجود دارند که اگر به آنان رسیدگی نشود آمار مهاجر ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان امروز سه شنبه(30 جوزا) طی کنفرانسی اعلام کرد که مردم به دلایل مختلف جنگ و ناامنی از خانه ها و مناطق خود مجبور به فرار می شوند که به مواد اولیه زندگی نیازمند اند.

وزیر مهاجرین و عودت کنندگان تصریح نمود این بی جا شده گان در ولایت های امن تر بدون سرپناه به سر می برند که اگر کمک های فوری به آنان نرسد مجبور به ترک کشور خواهند شد.

آقای عالمی بلخی اظهار داشت "با این که خانواده ها از مناطق ناامن مجبور به ترک خانه هایشان می شوند اما در سال گذشته این وزارتخانهموفق شده تعداد80 هزارخانوار را به مناطق شان عودت نماید."

او همچنان تاکید کرد که برای خانواده های بی سرپناه در مناطقی که پناه برده اند کمپ های مصرفی در نظر گرفته شده تا زمان بازگشت به خانه هایشان در این کمپ ها جابه جا شده زندگی نمایند.

سید حسین عالمی بلخی از کشورهای همکار و حامی خواست تا این خانواده ها را هرچه زودتر نجات داده و به آنان رسیدگی حداقل صورت گیرد.

در همین حال آنتنیو گترش دبیرکل سازمان ملل متحد هفته گذشته از جمعی از این خانواده ها و زنان بی جا شده در کابل  دیدار و وضعیت آنان را از نزدیک بررسی کرده است

بیش از 150 هزار فامیل بیجا شده به کمک نیاز دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد