بیش-از-هزار-قضیه-جرمی-در-سال-بررسی-شده-است

سخنگوی دادستانی کل کشور می گوید: بیش از ۳۴ هزار و ۲۸۴ قضیه از سوی دادستانی کل در جریان سال جاری رسیدگی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل کشور امروز دوشنبه(23 حوت) در نشست خبری که به منظور اعلام کارکرد یکساله این ارگان برگزار شده بود گفت: سال 95 یک سال پر دستاورد بوده است که اداره دادستانی کل توانسته به قضایای زیادی رسیدگی و نیز شفافیت را در داخل این اداره تا حدی به وجود آورده است.

رسولی تصریح نمود، از تعداد قضایای که مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته حدود12 هزار و 811 مورد آن تکمیل و در باره متهمین فیصله صورت گرفته است.

او اضافه کرد، حدود 9 هزار و492 قضیه هم به محکمه استیناف، 11هزار204 قضیه نهایی، 1 هزار و 314 قضیه هم به دلیل عدم موجودیت دلایل و شواهد رد، 25 هزار و 777مورد تحت کار و به 42 هزار 668 قصیه آن نیز رسیدگی شده است.

سخنگوی این دادستانی همچنان افزود: قضایای بررسی شده از دادستانی های نظامی، جرایم علیه امنیت داخلی، مبارزه با خشونت علیه زنان، قاچاق مواد مخدر، مبارزه با فساد اداری ملکی و نظامی می باشد.

جمشید رسولی یادآور شد که علاوه بر پیگری های قضایای جرمی این نهاد تلاش می کند تا زمینه کار را برای جوانان به خصوص بانوان فراهم سازد که در این عرصه نیز کوشش های پاسخ گوی نیازمندی های ظرفیت دادستانی را تا حدی مرفوع ساخته است.

گفتنی است که قضیه به تعویق افتادن کار عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و پرونده دست داشتن یکی از داکتران در حمله انتحاری بر شفاخانه 400 بستر نیز تحت بررسی است و به گفته این مرجع به زودی نهایی و با مردم شریک خواهد شد.

بیش از 34 هزار قضیه جرمی در سال 1395 بررسی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد