بیماری-توبرکلوز-با-فقر-رابطه-نزدیک-دارد

وزیر صحت عامه در محفل گرامی‌داشت از روز جهانی مبارزه با توبرکلوز، گفت که استراتیژی پنج سالۀ مقابله با توبرکلوز تدوین شده است و عملی شدن آن در همکاری با نهادهای مختلف دولتی و مردم نتیجه‌بخش خواهد بود، زیرا این بیماری با فقر رابطه نزدیک دارد.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه در محفل گرامی‌داشت از روز جهانی مبارزه با توبرکلوز که در ریاست اجراییه برگزار شد بود، گفت: توبرکلوز هنوز از ده بیماری کشنده در سراسر جهان به ویژه در افغانستان به شمار می‌رود. سالانه میان 10 تا 17 هزار فرد قربانی این مرض در کشور می‌شوند.

وزیر صحت عامله از افزایش مراکز درمان توبرکلوز در کشور خبرداده، افزود: در سال گذشته 47 هزار رویداد توبرکلوز در افغانستان کشف و تداوی شده است. وی از پیش‌گیری و کنترول توبرکلوز در زندان‌ها و همچنان از طریق آگاهی دهی و ایجاد مراکز صحی در سطح کشور نیز سخن زد.

آقای فیروز گفت: استراتیژی پنج سالۀ مقابله با توبرکلوز نیز تدوین شده است و عملی شدن آن در همکاری با نهادهای مختلف دولتی و مردم نتیجه‌بخش خواهد بود. بیماری توبرکلوز با فقر رابطه نزدیک دارد.

در این برنامه، نماینده‌گان USAID، UNDPو سازمان صحی جهان صحبت کردند و بر ادامۀ همکاری و کمک با دولت و مردم افغانستان در زمینۀ درمان بیماران توبرکلوز و عرضۀ خدمات صحی تأکید ورزیدند.

بیماری توبرکلوز با فقر رابطه نزدیک دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد